Bombardier, Gulfstream en Dassault zijn de drie belangrijkste fabrikanten van langeafstandsvliegtuigen voor privégebruik. Elk concurreren ze met vindingrijkheid en originaliteit als het gaat om het ontwerpen van grote cabines. De cabine is inderdaad een manier voor fabrikanten om zich te onderscheiden van de concurrentie en hun stijl te laten gelden. Of het nu gaat om de Global 7500, de G700 of de Falcon 10X, interieurontwerpers hebben geen ruimte voor fouten.
Ontdek de cabines van deze privéjets en hun karakteristieke verschillen in dit artikel:
-
De cabine van de Bombardier Global 7500
De cabine van de Global 7500 is verdeeld in 4 zones. Ze biedt meer ruimte voor klanten die hun privacy en intimiteit willen beschermen. Het heeft met name een echte slaapkamer, in plaats van cabriobanken. Daarnaast biedt de cabine een grote vergaderruimte met een tafel voor 6 personen die kan worden gebruikt als eetkamer.De badkamer heeft een douche. De cabine van de Global 7500 biedt een compleet scala aan faciliteiten.Bombardier heeft ook extra ramen toegevoegd, 28 in totaal, om te concurreren met Gulfstream, dat bekend staat om zijn lichte ruimtes.
-
De cabine van de Bombardier G700
De cabine van de Bombardier G700 heeft vijf zones. Hierdoor beschikt het privévliegtuig over een aparte suite met douche, een eethoek en een vergaderruimte voor 6 personen.
Natuurlijk biedt het nieuwe vliegtuig ook een lichte en comfortabele cabine. De 20 patrijspoorten baden de cabine in het licht. Bovendien geeft een verlichtingssysteem dag en nacht weer om de effecten van een jetlag te verminderen. Last but not least beschikt de cabine over het beste drukregelingssysteem op de markt en zuivere lucht aan boord.
Dit is een cabine met een groot aantal technologische voordelen, ontworpen om ongeëvenaard comfort te bieden.
-
De cabine van de Falcon 10X