WACHT NIET TE LANG MET HET BOEKEN VAN UW VLUCHTEN VOOR HET ZOMERSEIZOEN!

Zoek een vliegtuig, een stad of informatie…

Leider in het wereldwijd verhuren van privéjets

De hausse in de zakenluchtvaart na de Covid 19-epidemie

Verhuur van privéjets
sinds 1991

8500
beschikbare apparaten

35 000
vluchten uitgevoerd

100 000+
passagiers vervoerd

4,9/5
klanttevredenheid

100%
CO2-compensatie

In een tijd waarin de Covid 19-variant, omicron, zijn gezicht laat zien, is er één luchtvaartsector die weerstand biedt en zelfs bepaalde voordelen geniet. Het is de zakenluchtvaart. Tijdens het hoogtepunt van de gezondheidscrisis werd de hele luchtvaartsector getroffen. De privéjetsector herstelt zich echter snel en blijft nieuwe fans winnen! Laten we eens kijken naar wat de toename, en zelfs de hausse, in de zakenluchtvaart veroorzaakt.

De gezondheidsproblemen achter de hausse in de zakenluchtvaart

In de nasleep van de Covid 19 pandemie is de zakenluchtvaartsector booming en wint ze nieuwe klanten. Er is een duidelijk verband tussen dit en de gezondheidscrisis. Wanneer je een privéjet chartert, zijn de gezondheidsomstandigheden tijdens je reis veel veiliger dan wanneer je commercieel vliegt. Er zijn minder contactpunten:

Er zijn slechts 20 tot 30 potentiële contactpunten met Covid voor een passagier van een zakenvlucht, vergeleken met 700 in de commerciële luchtvaart.

Dat verklaart Simon Rochefort, Vice President Sales bij Vistajet. De mogelijkheid om het virus over te dragen is aanzienlijk kleiner.

In de zakenluchtvaart duurt het ongeveer 10 minuten om door een privéterminal te vliegen, vergeleken met meerdere uren in de commerciële luchtvaart. Op dezelfde manier passeer je heel weinig mensen als je ervoor kiest om in een privéjet te vliegen. In de commerciële luchtvaart heb je minder gemoedsrust. Je moet lang wachten in de grote terminals waar andere passagiers wachten. Vervolgens stap je tijdens je vlucht in het vliegtuig met alle andere passagiers, waarbij nabijheid belangrijk is. Ondanks de barrièremaatregelen die nog steeds van kracht zijn en moeten worden gerespecteerd, is dit geen optimale route om het coronavirus koste wat het kost te vermijden. Dat gezegd hebbende, hebben deze gezondheidsfactoren weinig of geen invloed op de zakenluchtvaart. Je privévliegtuig wacht op je en alleen jij (en je reisgenoten) maken deel uit van de reis. De contactpunten zijn minimaal. Je bespaart tijd en veiligheid! Dit is een van de eerste dingen die we opmerken die de toename van het zakenluchtverkeer verklaart.

Nieuwe klanten voor privéjetaanvragen

Etats Unis USA
Photo credit: Unsplash
Dit jaar zien we een cijfer dat de rage voor zakenluchtvaart kenmerkt. Ruwweg een derde van de aanvragen voor privéluchtvaart komt niet van voormalige vaste klanten, maar van nieuwe klanten die nog nooit in een privéjet hebben gevlogen. In zekere zin is dit een noodoplossing om het gebrek aan commerciële luchtvaart tijdens de pandemie op te vangen. De zakenluchtvaart is echter ook een snelle oplossing voor de aanzienlijke vertragingen en verlengde deadlines als gevolg van de pandemie. In sectoren waar tijd geld is, hebben sommige mensen gekozen voor zakenluchtvaart. Er moet ook worden opgemerkt dat passagiers die hebben geproefd van de voordelen van luchtvaart op aanvraag het soms moeilijk vinden om op hun schreden terug te keren. Zowel voor zaken als voor plezier. In de Verenigde Staten gingen de meeste privévluchten dit jaar naar chique steden of badplaatsen. Ook het aantal privévliegtuigbewegingen in de Verenigde Staten steeg met bijna 40% na de gezondheidscrisis. Dit is zelfs het hoogste percentage sinds de economische crisis van 2008. In Europa is het privéluchtverkeer met 20% toegenomen, met minder dan 4,2 miljoen vliegbewegingen met zakenvliegtuigen over het hele jaar, volgens WingX. caption id=”attachment_24037″ align=”aligncenter” width=”1229″]Tableau qui montre l'augmentation du trafic de presque 40% en 2021 comparé en 2020 - Source : EBAA Het verkeer zal in 2021 met 39,4% toenemen ten opzichte van 2020 – Bron: EBAA[/caption]

Verkoop privéjets stijgt

Naast de toename in aanvragen voor privécharters is er ook een sterke stijging in de verkoop van tweedehands privéjets. Dit zijn zeer vermogende klanten die besloten hebben om hun eigen privéjet te kopen en zich zo te bevrijden van alle beperkingen van vliegreizen. Grote vliegtuigfabrikanten zoals Dassault Aviation, Bombardier en Embraer hebben bijvoorbeeld voorspeld dat de verkoop van hun gebruikte vliegtuigen in 2021 met gemiddeld 50% zal stijgen ten opzichte van het voorgaande jaar. Deze vliegtuigfabrikanten zien hun voorraad gebruikte vliegtuigen aanzienlijk afnemen, terwijl ze wel nieuwe zakenvliegtuigen blijven produceren. Maar daarvan zijn er minder beschikbaar voor verkoop. Er moet worden opgemerkt dat, met de toename in de aankoop van privéjets, het soms nodig is om tot 2024 te wachten om een eigen privéjet te hebben. De sector van de zakenluchtvaart beleeft dus een echte ‘boom’ in vergelijking met de commerciële luchtvaart. Met meer dan 4 miljoen privéjetreizen dit jaar lijdt het geen twijfel dat de zakenluchtvaart een mooie toekomst voor zich heeft. Bij AEROAFFAIRES zetten we onze expertise in om u de privéjetvluchten aan te bieden die bij u passen. Neem voor al uw charterbehoeften contact met ons op via +33 1 44 09 91 82 of vul onze online offerte in. We nemen zo snel mogelijk contact met u op.