Als het gaat omzakenluchtvaart, weet je dat sommige bestemmingen die worden aangeboden door privéjets niet dezelfde zijn als die welke worden aangeboden door de traditionele commerciële luchtvaart. Welke luchtvaartmaatschappijen en verbindingen zijn er beschikbaar voor de zakenluchtvaart? caption id=”attachment_59896″ align=”alignnone” width=”1920″] source: pixabay[/caption]
Frankrijks 3 luchtvaarthubs
Frankrijk heeft een zeer uitgebreid luchtnetwerk. Dit is deels te danken aan de vele luchthavens. Er zijn drie belangrijke hubs. De eerste is de luchthaven Roissy Charles De Gaulle. Paris-Charles-de-Gaulle airport, beter bekend als “Roissy-Charles-de-Gaulle”, is een Franse luchthaven gelegen in de regio Île-de-France, drieëntwintig kilometer ten noordoosten van Parijs.Het wordt voornamelijk gebruikt voor internationale vluchten, maar kan ook worden gebruikt voor binnenlandse vluchten. Het werd ingehuldigd in 1974, na een juridische strijd die al in 1962 begon.De tweede luchthaven die een belangrijke rol speelt in het Franse luchtverkeer is de luchthaven Orly.De luchthaven Orly ligt ten zuiden van Parijs en wordt vooral gebruikt voor commerciële vluchten en niet zozeer voor zakenvluchten. Het is uitgerust om privéjets af te handelen, maar wordt alleen gekozen als er een verbinding is met een lijnvliegtuig. Ten slotte is de laatste Parijse luchthaven die Franse luchttransfers filtert luchthaven Le Bourget. Paris-Le Bourget luchthaven is uitsluitend gewijd aan de zakenluchtvaart. Geopend in 1914 en ingehuldigd in 1919, was dit de belangrijkste burgerluchthaven van de hoofdstad voor de komst van de luchthaven Orly.Ten noorden van Parijs zijn hier niet minder dan 75 bedrijven actief die zich toeleggen op luchtvaartdiensten. Vandaag de dag is het vliegveld de belangrijkste zakenluchthaven van Europa. Het is een benchmark in de wereld van de zakenluchtvaart.
De twee soorten luchthavens
In de luchtvaart zijn er twee soorten luchthavens. Het eerste type is de zogenaamde traditionele luchthaven, waar lijnvliegtuigen kunnen landen. Ze zijn meestal relatief groot, zodat alle soorten vliegtuigen er kunnen landen. In Frankrijk zijn er 120 vliegvelden van dit type. Aan de andere kant zijn er vliegvelden en kleine vliegvelden. Deze zijn veel nuttiger dan je zou denken. Ze zorgen voor verbindingen tussen afgelegen steden. Ze besparen tijd en vermijden transport waar tijdvensters niet flexibel zijn. Ze hebben start- en landingsbanen die vooral geschikt zijn voor privéjets. De luchthaven van Courchevel wordt bijvoorbeeld heel vaak gebruikt door privéluchtvaart. Alleen kleine privéjets kunnen landen op de startbaan van deze luchthaven omdat hij in de bergen ligt en daarom moeilijk toegankelijk is voor grote vliegtuigen.Deze afgelegen gebieden zijn daarom moeilijk toegankelijk voor reizigers uit de hele wereld, en kleine luchthavens zorgen voor een constante stroom van luchtverkeer naar deze bestemmingen.
Een nieuwe klantenbasis
Vooral het profiel van de vervoerde passagiers is veranderd. Jarenlang boden dochtermaatschappijen van Air France routes aan tegen hoge prijzen die alleen beschikbaar warenvoorzakenreizigers. De prijs was vaak het gevolg van zeer hogezitplaatskostenen werd nog verergerd door het gebruik van kleine vliegtuigen. Dit veranderde een paar jaar geleden met de komst vangoedkope buitenlandse luchtvaartmaatschappijenzoals easyJet, Volotea en Ryanair. Grotere vliegtuigen metlagere operationele kosten en een grotere stoelcapaciteit (100-150 stoelen, of 188 stoelen voor Ryanair) hebben de prijs van vliegreizen tussen lokale steden verlaagd. Bovenal hebben zenieuwe klanten geworvendie nog nooit eerder hadden gevlogen.
Het zijn geen toeristen, maar steeds meertoeristen bezoeken vrienden en familie. Deze luchtvaartmaatschappijen hebben nu een groot marktaandeel en concurreren met andere vervoersmiddelen, zoals de auto of de trein. Tegenwoordig is reizen naar Londen vaak goedkoper met het vliegtuig dan met de Eurostar. In de hoofden van consumenten is deze realiteit echter nog niet vanzelfsprekend, omdat reizen per vliegtuig altijd als een luxe vervoersmiddel is beschouwd.
De luchtvaartmaatschappijen
In de huidige lijst van luchtvaartmaatschappijenworden de beste deals aangeboden doorlow-cost maatschappijen , waar de tickets goedkoper zijn. Er is geen business class bij deze maatschappijen . Meestal hebben klanten recht op één handbagage en één handtas , maar geen gratis ruimbagage. Over het algemeen zijn dit geen rechtstreekse vluchten. Het is beter om een tussenstop te maken op langeafstandsvluchten om goedkope vluchten aan te bieden . Daarnaast bieden verschillende lijndienstmaatschappijen een frequent flyer programma aan, waarmee je goedkoper kunt reizen. Er is ook een nieuwe vluchtvergelijkingstool om je te helpen de beste luchtvaartmaatschappij te vinden tussen de verschillende aangebodenlijndienstmaatschappijen, opnieuw met het oog op lagere prijzen.
Frankrijk: een gecentraliseerd land
Frankrijk is een land dat wordt geregeerd door de acties van zijn hoofdstad. Het land is sterk gecentraliseerd, vooral op het gebied van vervoer. Over het algemeen moet je via Parijs reizen om van A naar B te komen.De populairste route in Frankrijk is de route Parijs-Nice, omdat langeafstandsreizen vaak het grootste deel van het bestaande luchtverkeer uitmaken. Dankzij de luchtvaart en het feit dat het nu betaalbaarder is. Het is nu mogelijk om naar elke regio in Frankrijk te reizen zonder via Parijs te hoeven gaan. De luchthavens bevinden zich echter in de grote steden, niet in de kleine steden. De privéluchtvaart is verantwoordelijk voor het verbinden van kleine, middelgrote en grote steden.
Kortom, er kunnen vraagtekens worden gezet bij het systeem. Het feit dat alles gecentraliseerd is in Parijs maakt het Franse luchtvervoerssysteem veel complexer. De interne routes moeten zeker meer worden opengesteld, zodat het netwerk minder verzadigd raakt. Het doel is ook om de kosten voor klanten te verlagen. Het aantal luchtreizigers zal de komende jaren naar verwachting verdubbelen, dus we moeten op dit probleem anticiperen.
AEROAFFAIRES en zijn team van experts staan 24/7 tot uw beschikking, dus boek nu uw volgende vlucht. Ons team staat tot uw dienst per telefoon: +33 1 44 09 91 82 of per e-mail: charter@aeroaffaires.com. Je kunt ook online een offerte aanvragen voor een prijsraming van je privévlucht.