WACHT NIET TE LANG MET HET BOEKEN VAN UW VLUCHTEN VOOR HET ZOMERSEIZOEN!

Zoek een vliegtuig, een stad of informatie…

Leider in het wereldwijd verhuren van privéjets

Privéjetvluchten: wat zijn de administratieve formaliteiten?

Verhuur van privéjets
sinds 1991

8500
beschikbare apparaten

35 000
vluchten uitgevoerd

100 000+
passagiers vervoerd

4,9/5
klanttevredenheid

100%
CO2-compensatie

Wil je in een privéjet vliegen voor familie, VIP, zaken, medisch of het lichaam van een dierbare repatriëren? Het is allemaal mogelijk, maar vereist wel dat een aantal administratieve formaliteiten in orde zijn. AEROAFFAIRES bekijkt de meest voorkomende administratieve formaliteiten voor privéjet vluchten.

Administratieve formaliteiten voor een VIP vlucht :

Administratieve formaliteiten voor een privé jet vlucht zijn noodzakelijk om de veiligheid te garanderen, de geldende wetten en reglementen na te leven en de reis van de passagiers te vergemakkelijken. Dit zijn de belangrijkste administratieve formaliteiten die moeten worden vervuld.

Standaard formaliteiten

  • Identiteitscontrole van de passagiers: elke passagier moet een geldig identiteitsbewijs voorleggen (paspoort, identiteitskaart, enz.) om de veiligheid van de vlucht te garanderen. U moet het factuuradres en kopieën van de paspoorten van alle passagiers opgeven. Bovendien moet u het AEROAFFAIRES-team informeren over uw bagage zodat zij het juiste vliegtuig kunnen selecteren. Tot slot onderteken je het contract en ontvang je 24 uur voor de vlucht het vluchtplan voor je reis.
  • Douaneaangifte: als de vlucht grenzen overschrijdt, is het noodzakelijk om de vervoerde goederen aan te geven om te voldoen aan de geldende douanewetgeving.
  • Passagierslijstaangifte: deze formaliteit vergemakkelijkt de in- en uitreisprocedures en garandeert de veiligheid van de passagiers.
  • Boeken en bevestigen van start- en landingsslots: dit zorgt ervoor dat start- en landingsbanen en luchthaveninfrastructuur beschikbaar zijn voor de vlucht.
  • Controle van de conformiteit van het vliegtuig : voor de vlucht moet het vliegtuig worden geïnspecteerd om te garanderen dat het voldoet aan de veiligheids- en luchtwaardigheidsnormen.

Administratieve formaliteiten voor het vliegen met een privéjet met huisdier:

Als je met een privéjet reist, kun je je huisdier meenemen. Hier zijn een paar formaliteiten die nog steeds nodig zijn om ervoor te zorgen dat de vlucht soepel verloopt.

  • Reizen binnen Europa :
    • hondenpaspoort & kopie vaccinaties
    • Luchtvaartmaatschappijen rekenen voor honden gewicht aan (-8K 500 euro voor een hond) Honden zwaarder dan 8kg worden niet door alle luchtvaartmaatschappijen geaccepteerd.
  • Buiten Europa:
    • UK controleer of Britse luchthavens honden mogen toelaten Speciale vaccinaties zijn vereist

Speciale gevallen: Voor bepaalde bestemmingen, zoals London Biggin Hill Airport, moet je bepaalde door DEFRA goedgekeurde documenten met betrekking tot je huisdier overleggen en voldoen aan de verschillende PETS (pet travel scheme) invoerregels:

  • Je moet een microchip hebben waarmee je huisdier geïdentificeerd kan worden.
  • Het paspoort van het dier hebben of, indien van toepassing, een officieel veterinair certificaat voor landen die geen dierenpaspoort hebben.
  • De rabiësvaccinatie moet up-to-date zijn.
  • Er zijn ook andere tests voor dieren uit niet-EU-landen
  • Ten minste 5 dagen voor de reis (en meer dan 24 uur voor vertrek) een antiparasietbehandeling toepassen.
  • De vliegtuigexploitant moet vooraf toestemming hebben van DEFRA om de Skypets-service te gebruiken.
  • De luchtvaartmaatschappij moet ten minste 24 uur voor aankomst van het dier op de hoogte zijn gesteld en alle documenten met betrekking tot de dieren hebben ontvangen.
  • Het AHC (diergezondheidscertificaat) hebben.

Administratieve formaliteiten voor het vliegen met een privéjet met vuurwapens:

Wat zijn de voorwaarden voor het vervoer van vuurwapens in een privéjet?

De voorwaarden voor het vervoer van een vuurwapen aan boord van een privéjet zijn als volgt:

  • Vuurwapens en munitie moeten in het bagageruim van het vliegtuig worden geplaatst.
  • Het vuurwapen moet volledig leeg zijn van munitie en ongeladen op het moment van instappen.
  • Munitie moet in een veilige doos worden geplaatst.
  • Vuurwapens moeten in stevige, gesloten dozen worden geplaatst. Dit is om de veiligheid aan boord te garanderen. De beveiligde doos kan niet worden geopend in geval van turbulentie, beweging of een botsing in het ruim.

Welke regels zijn van toepassing op privéjetreizen met wapens?

De Europese regelgeving bepaalt dat passagiers die wapens per vliegtuig willen vervoeren, aan een aantal formaliteiten en verplichtingen moeten voldoen voordat ze per privéjet mogen reizen. Hier volgt wat informatie over uw verplichtingen:

  • Informeer het AROAFFAIRES-team bij het boeken van uw vlucht over uw plannen om een of meer vuurwapens mee te nemen aan boord van het vliegtuig. Zo kan ons team de vertrek- en aankomstterminal informeren.
  • Je mag niet meer dan 5 kg munitie meenemen aan boord van het vliegtuig. Plan dus vooruit om te vermijden dat een deel van uw lading wordt verwijderd.
  • Het is ten strengste verboden om je vuurwapen in een van je persoonlijke koffers te stoppen. Je wapen (pistool, geweer, enz.) moet in een speciale doos zitten waarop de naam van het wapen vermeld staat.
  • Als passagier met een vuurwapen moet je je vergunning of autorisatie om vuurwapens te dragen tonen.
  • Als je van plan bent om naar het buitenland te reizen, moet je ook een aantal formaliteiten vervullen om ervoor te zorgen dat het vervoer van wapens is toegestaan wanneer je in het buitenland aankomt.

De documenten die je nodig hebt zijn

  • de Europese papieren en het paspoort van het vuurwapen
  • de vergunning van de eigenaar van het wapen.

Het AEROAFFAIRES-team kan vervolgens controleren of de luchtvaartmaatschappij toestemming heeft om vuurwapens te vervoeren die als sportwapens worden beschouwd (verschillende categorieniveaus afhankelijk van het wapen).

Administratieve formaliteiten voor groepsvluchten:

Bij het aanvragen van een vliegtuigcharter voor een groepsvlucht heeft het AEROAFFAIRES-team de volgende informatie nodig:

  • Het aantal passagiers
  • Het aantal stuks bagage
  • De bestemming van aankomst en vertrek
  • Het gewenste type service (luxe of praktisch)
  • Je budget

Administratieve formaliteiten voor een medische vlucht

Een ongeval? Ziekte in het buitenland? Als de aangeboden eerste hulp of de kwaliteit van de behandeling niet optimaal of toegankelijk is, is het beter om dringend naar een gezondheidsinstelling of naar je land van herkomst te reizen. Om zo snel mogelijk de beste zorg te krijgen, is een vliegreis aan te raden. Bij AEROAFFAIRES kunnen we, dankzij ons uitgebreide netwerk van privévliegtuigen en helikopters, uw medische vlucht, luchtambulance, veilig en op maat van elke situatie organiseren.Dit zijn de documenten die nodig zijn voor dit type privéjetvlucht:

  • Gegevens van de arts die verantwoordelijk is voor de patiënt
  • Gegevens van de arts in het ziekenhuis waar de patiënt naartoe gaat
  • Primair medisch rapport en medisch dossier van de patiënt
  • Vrijwaringsbrief voor luchttransport: dit ontslaat AEROAFFAIRES van elke aansprakelijkheid in het geval van een probleem aan boord van het vliegtuig tijdens het transport.

Administratieve formaliteiten voor een repatriëringsvlucht:

Dit type dienstverlening is zeldzaam, maar sommige families doen een beroep op AEROAFFAIRES om het lichaam van een dierbare te repatriëren. Houd er rekening mee dat er in deze specifieke situatie enkele specifieke vereisten zijn naast de gebruikelijke procedure.Hier is de lijst met documenten die we vragen voor dit type vlucht:

  • Luchtvrachtbrief voor de kist: de luchtvrachtbrief is een document dat wordt gebruikt bij luchtvracht. Het vermeldt: de details van de zending, met inbegrip van informatie over de afzender, de geadresseerde, de aard van de vracht, de hoeveelheden, gewichten en afmetingen, en de vervoersvoorwaarden. Bij het vervoer van een doodskist is het ook noodzakelijk om het sluitingscertificaat van de doodskist te hebben.
  • Naam en adres van het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de kist bij vertrek en aankomst
  • Afmetingen en gewicht van de kist
  • Volledig kistendossier
  • Overlijdensakte
  • Overlijdensakte
  • Toestemming om de kist te sluiten
  • Paspoort mortuarium
  • Toestemming voor transport
  • Identiteitsbewijs van de overledene
  • Douane-inklaring
  • Aanvraag voor toegang tot het asfalt voor de begrafenisauto.

Administratieve formaliteiten voor een vrachtvlucht

Voor aanvragen voor een vrachtvlucht, ook bekend als luchtvracht, en om de aanvraag te kwalificeren, heeft het team dat de charter verzorgt de volgende informatie nodig:

  • De aard van de vracht (gevaarlijke producten, kostbare materialen, gekoelde producten, levende dieren)
  • De exacte bestemming kennen (om indien nodig de luchthaven aan te passen)
  • Het gewicht, de verpakking (pallet/karton/bulk) en de afmetingen kennen

Met AEROAFFAIRES zijn de administratieve formaliteiten voor uw privéreis eenvoudig.

Vertrouw uw privé- of zakenreis toe aan AEROAFFAIRES. Ons team van luchtmakelaardij-experts zal alle administratieve formaliteiten voor u afhandelen. Zo kunt u met een gerust hart aan boord van uw vlucht gaan. Vraag een persoonlijke en vrijblijvende offerte aan. Onze luchtvaartexperts staan 24/7 voor je klaar op +33 (0) 1 44 09 91 82 of per e-mail: charter@aeroaffaires.com. Je kunt ook ons online offerteformulier invullen en binnen twee uur een antwoord ontvangen.