Embraer: vliegtuigfabrikant

Embraer is een luchtvaartconstructeur uit Brazilië wiens hoofdkantoor zich bevindt in São José dos Campos (in de staat São Paulo).

De naam van de Braziliaanse vliegtuigbouwer is trouwens een samentrekking van “Empresa Brasileira de Aeronáutica”, voor Braziliaanse luchtvaartmaatschappij. Deze laatste is opgericht in 1969 met de ontwikkeling van een eerste vliegtuig, de Bandeirante. Aan het hoofd staat CEO en ingenieur Ozires Silva.

We kijken terug op deze vliegtuigbouwer die over een zekere concurrentiekracht beschikt, bekend in het domein van de zakenluchtvaart en het luchtvervoer.

Embraer vandaag:

Enkele cijfers van de luchtvaartconstructeur Embraer:

Hier zijn enkele actuele cijfers die de Braziliaanse luchtvaartmaatschappij kenmerken:

Vestiging van het bedrijf EMBRAER in de wereld

Het is nu meer dan 50 jaar geleden dat het Braziliaanse bedrijf actief is in de luchtvaartsector. Of het nu gaat om militaire luchtvaart, ruimtevaart, commerciële, zakenluchtvaart of voor medische behoeften of vracht (vracht).

De nationale Braziliaanse maatschappij is tegenwoordig een van de grootste in de productie van commerciële vliegtuigen. De belangrijkste concurrenten zijn:

Tenslotte, versterkt door zijn ontwikkeling, is Embraer wereldwijd gevestigd. Het heeft kantoren, fabrieken of distributiecentra op verschillende continenten zoals:

Evenzo beschikt de luchtvaartmaatschappij ook over zijn eigen FBO, privéterminal, op de luchthaven van Sorocaba, dichtbij São Paulo in Brazilië.

Een betrokken vliegtuigbouwer: de betrokkenheid van Embraer

Embraer speelt in op de tendensen en veranderingen. Het bedrijf is zeer betrokken bij militaire veiligheidsmissies (vooral voor de Braziliaanse luchtmacht).

Echter, het is ook betrokken bij medische missies, zoals met de coronavirusuitbraak die het aantal gezondheids evacuaties heeft doen toenemen. Embraer heeft zijn toestellen beschikbaar gesteld om echte vervoerders van medische apparatuur, maar ook van vaccins en voor het vervoer van organen te zijn.

Ten slotte dringt de milieueffecten de producenten om te innoveren met meer ecologische vliegtuigen die minder CO2 in de lucht uitstoten om de vervuiling te beperken. Embraer houdt rekening met deze voorwaarden bij de ontwikkeling van nieuwe vliegtuigen. Dit is het geval met de nieuwe vloot van vliegtuigen “”Energia””, die Embraer in november 2021 heeft aangekondigd. Dit is een project van 4 toestellen die aangedreven zullen worden door middel van hernieuwbare energiebronnen. Deze vliegtuigen zouden geleidelijk aan vanaf 2030 op de markt moeten komen.

Bovenop zijn ecologische investering, heeft Embraer in 2001 een stichting opgericht om zich in te zetten voor lokale hulpprogramma’s. Zo zijn er twee trainingsscholen opgericht om jongeren in staat te stellen zich te scholen en vaardigheden te verwerven.

De beginjaren van de luchtvaartconstructeur Embraer

De komst van regionale jets en de uitbreiding van Embraer

Embraer vestigt zich op de zakenluchtvaartmarkt en opent nieuwe perspectieven

Vandaag is de werkelijkheid van Embraer groter

dan wat dan ook ooit was gedroomd.

Ozires Silva, oprichter van Embraer

De vliegtuigvloten van Embraer

De vliegtuigfabrikant uit Brazilië beschikt over verschillende families en types vliegtuigen.

Hij heeft een vloot die bestemd is voor commerciële luchtvaart, dus een langeafstandsvloot, evenals privéjets voor zakenluchtvaart. Ze opereren dus voor de burgerluchtvaart.

Echter, de vliegtuigbouwer heeft ook een luchtvloot die bestemd is voor militaire diensten voor defensie en veiligheid.

Het is goed te weten dat, hoewel een groot aantal luchtvaartmaatschappijen de toestellen van Embraer gebruiken als klassieke korteafstandvervoerders, ze ook heel goed gebruikt kunnen worden voor zakenluchtvaart met gekwalificeerd personeel.

Deze verschillende toestellen, die in de luchtvaartsector opereren, kunnen voldoen aan de verschillende aanvragen die alleen mogelijk zijn in de particuliere luchtvaart.

Direct instappen voor een presentatie van de verschillende vliegtuigen van Embraer.

De E-JETS van Embraer

4 vliegtuigen maken deel uit van deze familie van de maatschappij Embraer. Het zijn:

Deze regionale commerciële vliegtuigen hebben 70 tot 150 zitplaatsen, afhankelijk van het model.

Op de zakenluchtvaartmarkt zijn deze toestellen ideaal voor luchtlijnen die groepsvluchten uitvoeren, bijvoorbeeld. Het comfort is groter en garandeert aangename verbindingen voor alle passagiers.

Bewijs van zijn effectiviteit, het zijn niet minder dan 80 luchtvaartmaatschappijen die de E-JETS gebruiken.

Bovendien kunnen deze commerciële vliegtuigen worden gebruikt voor een gemiddelde en zelfs lange afstandsvlucht (de maximale actieradius van de E190 is bijvoorbeeld 4.445 km). Bovendien verbruikt de E-JETS vloot van Embraer ongeveer 10% minder brandstof dan andere vergelijkbare vliegtuigen voor intercontinentaal vervoer.

Ten slotte heeft de Braziliaanse vliegtuigbouwer een nieuwere vliegtuigreeks ontwikkeld, die in feite een soort evolutie van de E-JTS is, dat is de E-JETS E2 vloot. Deze privéjets zijn met name stillere, zuiniger in brandstof en met een herontworpen ontwerp. In deze geavanceerde reeks vind je de toestellen:

De ERJ van Embraer (Embraer Regional Jet)

Deze familie van regionale vliegtuigen bestaat uit:

Deze zijn kleiner dan de E-JETS familie van de constructeur. Ze vervoeren tot 50 passagiers, afhankelijk van het model.

Deze worden ook gebruikt voor commerciële luchtvaart, maar kunnen ook worden gebruikt voor groepsvluchten in de zakenluchtvaart (zoals de E-JETS).

Deze vliegtuigen vormen de combinatie van prestatie, aanpasbaarheid en comfort in de cabine. Alle deze voordelen hebben veel belangrijke luchtvaartmaatschappijen overtuigd, en dat in 26 landen over de hele wereld.

De Embraer 145 XR (voor Extra Range) is tenslotte het model met het langste bereik uit deze vloot van luchtvaartuigen, met een actieradius van 3.700 km.

Embraer 145 – Foto krediet: Embraer

De vloot van zakenvliegtuigen van Embraer

Enfin, om zijn vloot aan te vullen, produceert Embraer momenteel een familie van privéjets voor de zakenluchtvaart. Hier zijn de 4 belangrijkste toestellen:

Sinds de lancering op de markt zijn er verschillende evoluties en nieuwe versies te noteren van dit model van de dochteronderneming, zoals de Phenom 100 EV bijvoorbeeld.

Voorbeeld van ticketprijzen voor een verbinding: ParijsSaint-Tropez: vanaf 12.000 €.

Voorbeeld van tarieven voor een verbinding: van Genève naar Parijs: vanaf 11.000 €.

Phenom 300 – Foto Krediet: Embraer

Voorbeeld van tarieven voor een verbinding: van Parijs naar Ibiza: vanaf 8.000 €.

De andere privéjets van Embraer

De andere zakenjets van Embraer zijn:

Bij AEROAFFAIRES kunnen we de privéjet kiezen die bij u past. Neem contact met ons op via +33 (0)1 44 09 91 82, of vul onze online offerte in, ons team staat volledig tot uw beschikking om u vluchten aan te bieden die bij u passen.

  • Wat zijn de privéjets van Embraer?

    Embraer heeft verschillende types privéjets:

    • lange afstand (E-190)
    • middelafstand en regionaal: (ERJ 135, ERJ 145)
    • privéjets (Phenom 100, Phenom 300)
  • Met welk vliegtuig kunnen groepsvluchten worden gemaakt?

    Voor groepsvluchten, dat wil zeggen het charteren van een privévliegtuig voor veel passagiers van dezelfde groep, is het mogelijk om te kiezen voor de regionale vliegtuigen zoals de ERJ135 of de Embraer 190. Ze kunnen tot 150 personen vervoeren.

  • Wat is het populairste privéjet van Embraer?

    De populairste privéjet van de fabrikant Embraer is de Phenom 300.