“
Verschillende jaren geleden heeft Vulcanair zich gevestigd als een van de beste fabrikanten in de wereldwijde luchtvaart.
Waar dankt Vulcanair zijn reputatie in de zakenluchtvaart aan?
De geschiedenis van de luchtvaartconstructeur Vulcanair
De luchtvaartconstructeur Vulcanair werd in 1996 in Italië opgericht. De eerste strategie van Vulcanair was om alle activa, tekeningen, merknamen en rechten van Partenavia te verwerven. Partenavia werd in 1949 in Napels opgericht. In die tijd werd Partenavia beschouwd als een van de pijlers van de luchtvaart. Dit Italiaanse luchtvaartbedrijf bouwde inderdaad vliegtuigen die tot op de dag van vandaag de geschiedenis van de luchtvaartsector hebben gemarkeerd. Ondanks de uitmuntendheid van zijn werk en zijn kennis van de luchtvaartsector, verdween het bedrijf rond 1998. Vulcanair stopte hier niet. Het bedrijf bleef de rechten, gereedschappen en het beroemde programma van de SF600-serie van de Italiaanse constructeur Siai Marchetti kopen. Siai Marchetti was een zeer bekende Italiaanse constructeur in de jaren 1920-1940. Opgericht in Milaan, kende dit bedrijf een enorme successen dankzij zijn civiele watervliegtuigen. Na deze periode van glorie sloot het bedrijf zich aan bij de Italiaanse publieke luchtvaartgroep Aermacchi. De eerste strategie van Vulcanair was dus om een solide basis van kennis en gereedschappen op te bouwen dankzij al wereldwijd erkende constructeurs. De erfenis van Partenavia en Siai Marchetti stond vol met innovatieve en efficiënte gereedschappen, een zeer functionele organisatie en een uitstekend team van ingenieurs. Deze erfenis stelde Vulcanair in staat om snel constante voorraden van vliegtuigen te kunnen leveren en deze ook te verbeteren. Maar vooral, stelde het hen in staat zich te vestigen als een belangrijke luchtvaartconstructeur op de voorgrond van de technologie die wereldwijd erkend is.
De activiteiten van de luchtvaartconstructeur Vulcanair
Vandaag de dag organiseert de luchtvaartconstructeur Vulcanair zich rond vier activiteiten.
De vier activiteitengebieden van Vulcanair zijn:
– Het ontwerpen van luchtvaartuigen
– Het fabriceren van luchtvaartuigen
– Het onderhouden van luchtvaartuigen
– Opleiding
Vulcanair heeft ook de afgelopen jaren verschillende wereldwijd erkende certificaten verzameld:
Om de belangrijkste certificaten te noemen:
– Ontwerporganisatie EASA Deel 21 DOA
– Productieorganisatie EASA Deel 21 POA
– Geaccrediteerde onderhoudsorganisatie EASA Deel 145
– Geaccrediteerde opleidingsorganisatie EASA Deel 147
– EASA Deel-CAO
Vulcanair is ook een van de belangrijkste overheids- en industriële exploitanten met zijn beroemde P68 waar we later op terugkomen.
Inderdaad, Vulcanair werkt samen met:
– De Italiaanse Staats politie
– De politie van het Verenigd Koninkrijk (UKNPAS)
– De Duitse politie (Hessen)
– Brandbestrijders in heel Europa en de Verenigde Staten
– Natuur- en flora-conservatoren
– De binnenlandse afdelingen van de Verenigde Staten
– Oliebedrijven voor het toezicht op pijpleidingen
– Luchtmeetbedrijven voor geavanceerde digitale cartografie.
De vloot van de luchtvaartconstructeur Vulcanair
- V1 (mono-piston):
Dit vliegtuig is ontworpen om de mogelijkheden van een vogel na te bootsen: licht, hoge vleugel, elegant. De V1 is een van de meest comfortabele toestellen op de markt en blijft elk jaar verbeteren dankzij de knowhow van de ingenieurs van Vulcanair. Dit toestel kan werken op aardgas en met alternatieve brandstoffen. Om de klant de keuze te geven, biedt Vulcanair het vliegtuig aan met een vaste of variabele pitch propeller, afhankelijk van de verwachtingen en het gebruik van de klant. Naast dat het een prestatiegericht vliegtuig is, is het ook comfortabel. Het heeft een ruime cabine met vier stoelen.
- P.68C (twin-piston)
Dit vliegtuig is een alternatief voor lichte tweemotorige en eenmotorige vliegtuigen. Het is een van de gemakkelijkste vliegtuigen in gebruik. Het zorgt voor een uitzonderlijke vlucht dankzij zijn ruime cabinedesign, robuuste remmen en ongeëvenaarde stabiliteit.
- P.68C VR (bi-piston-opvouwbaar)
Een beetje zoals de vorige, kan de P.68 VR worden gezien als een alternatief voor tweemotorige vliegtuigen. Het is een snel en licht vliegtuig, bedoeld voor privévluchten en trainingsvluchten. Het heeft ook een vrij ruime en geavanceerde cabine die aantrekkelijk kan zijn voor veel mensen.
- P.69 OBSERVER 2 (bi-piston)
Dit vliegtuig staat bekend om zijn unieke en geavanceerde ontwerp. Of het nu voor piloten of passagiers is, zijn ontwerp stelt ieder in staat om te genieten van een prachtig uitzicht gedurende de vlucht. Het interieur van het vliegtuig is ook sophisticated en ruim, waardoor gebruikers van de vlucht in alle rust kunnen genieten. Als u een zakenvliegtuig wilt krijgen en uw eerste vlucht wilt maken, is dit zeker een van de beste toestellen.
- P.68C TC (bi-piston-turboprop)
Dit vliegtuig is relatief recent. Het is ontworpen om te vliegen in veeleisende of zelfs gevaarlijke gebieden qua hoogte. Het is ook zeer krachtig en wendbaar, wat de piloten in staat stelt om te landen of zelfs te vliegen in moeilijke gebieden.
- P.68TC OBSERVER
Net als het vliegtuig dat we net hierboven hebben besproken, is dit vliegtuig zeer geschikt voor hoogvliegen. Zijn motor maakt het het meest prestatiegerichte in zijn klasse als het gaat om snelheid, duur en uithoudingsvermogen.
- A-VIATOR (AP.68TP-600)
De A-VIATOR is het antwoord op de problemen met betrekking tot de kosten van tweemotorige vliegtuigen. Dit vliegtuig is een turboprop tweemotor dat veel verschillende functies kan uitvoeren. Het kan inderdaad worden gebruikt voor privévluchten, maar ook voor missies (toezicht, militaire…). Het is ook een vliegtuig met een geavanceerd ontwerp dat tot 9 passagiers en 2 piloten kan herbergen.
Uiteindelijk heeft Vulcanair een vrij gevarieerde en kwalitatieve vloot die hen in staat stelt om hun bekendheid in de luchtvaartsector te behouden. Deze 7 vliegtuigen hebben allemaal verschillende kenmerken die van hen geavanceerde en prestatiegerichte vliegtuigen maken.
De speciale missies van de luchtvaartconstructeur Vulcanair
De missie van de P68 OBSERVER
Met zijn P68 OBSERVER geeft Vulcanair gebruikers de mogelijkheid om privévluchten, lucht-taxi’s of observatie uit te voeren. Het ontwerp van dit vliegtuig biedt piloten en passagiers een onbelemmerd uitzicht op het landschap. Dit kenmerk stelt het dus in staat te worden gebruikt voor patrouille- en observatiecontroles. Men zou kunnen denken dat dit vliegtuig lijkt op een helikopter, vooral door het uitstekende zicht. De kosten die met helikopters gemoeid zijn, zijn echter hoger.
Concreet is dit vliegtuig een referentie. Het eerste positieve punt is dat het weinig onderhoud vergt en dus weinig onderhoudskosten met zich meebrengt. Het is ook zeer duurzaam dankzij de constructie van corrosiebestendig aluminium. Ten slotte is het een gemakkelijk te manoeuvreren, snel en zeer comfortabel vliegtuig. Zijn ontwerp garandeert passagiers uren vlieg ervaring.
Uiteindelijk kan Vulcanair met dit vliegtuig verschillende soorten missies uitvoeren: controle, patrouille, observatie, noodsituaties, passagiersvervoer, goederenvervoer.
De missie van de A-VIATOR
Met dit vliegtuig stelt de A-VIATOR Vulcanair in staat om klanten te bedienen die op zoek zijn naar uitmuntendheid en lage operationele kosten.
Het is een afgeleide van de P68. Het is een snel vliegtuig dankzij het inklapbare landingsgestel dat onder andere de capaciteit van zijn overbrugbare afstanden vergroot. Het heeft een ruime cabine die plaats biedt aan maximaal 9 passagiers. Het is een veelzijdig vliegtuig dat weinig onderhoudskosten vereist, kan landen op korte banen, produceert een laag geluidsniveau en heeft bovendien een uitzonderlijke veelzijdigheid.
Samengevat stellen deze twee vliegtuigen Vulcanair in staat verschillende missies uit te voeren en steeds meer klanten te binden.
Vulcanair: een kwalitatieve klantenservice
Vulcanair onderscheidt zich ook door zijn klantenservice. Als u het minste probleem ondervindt, zal Vulcanair een team van professionals inschakelen om u te helpen dit probleem op te lossen.
Ze hebben onlangs een website gelanceerd die volledig gewijd is aan technische ondersteuning. Het systeem is vrij eenvoudig, bij het inloggen op de website is er de mogelijkheid om toegang te krijgen tot de publieke en private zone.
De twee zones van de nieuwe website:
– De publieke zone omvat alle gegevens met betrekking tot revisies, service-instructies, indexen… Deze publieke zone is gratis en toegankelijk voor iedereen.
– De privézone. Deze is alleen toegankelijk voor geregistreerde gebruikers. Abonnees kunnen in real-time updates over de vlucht- en onderhoudsmanuals ontvangen. Ze kunnen ook toegang krijgen tot de onderdelencatalogi. Om abonnee te worden, hoeft u zich alleen maar op deze nieuwe website te registreren.
De abonnementstarieven:
– Gratis het eerste jaar voor nieuwe vliegtuigbezitters
– 150 euro per maand voor onderhoudsorganisaties
– 150 euro per maand voor vliegtuigbezitters
– Gratis voor luchtvaartautoriteiten
Uiteindelijk biedt Vulcanair een service die u in staat stelt om uw vragen te beantwoorden, uw toestellen te reviseren en te onderhouden.
Nu u meer weet over de luchtvaartconstructeur Vulcanair, weet dat we bij AEROAFFAIRES 24/7 beschikbaar zijn, inclusief weekenden en feestdagen. We reageren snel op uw aanvraag voor een online offerte maar ook per telefoon op +33 1 44 09 91 82 of via e-mail [email protected].
“