WACHT NIET TE LANG MET HET BOEKEN VAN UW VLUCHTEN VOOR HET WINTERSEIZOEN!

Offerte aanvragen
Zoek een vliegtuig, een stad of informatie…

Leider in het wereldwijd verhuren van privéjets

Top 5 privéjets gebruikt door Franse CEO’s

Verhuur van privéjets
sinds 1991

20 000
beschikbare apparaten

45 000
vluchten uitgevoerd

100 000+
passagiers vervoerd

4,9/5
klanttevredenheid

100%
CO2-compensatie

CEO’s en zakenmensen hebben het erg druk en moeten tientallen uren per jaar reizen om vergaderingen bij te wonen. In de zakenluchtvaart helpt dit vervoermiddel bedrijven om te groeien.

In dit artikel presenteert AEROAFFAIRES de top 5 van privéjets die worden gebruikt door Franse CEO’s.

Top 5 privéjets gebruikt door Franse CEO’s: modellen, prijzen & prestaties

1. Het privévliegtuig van Bernard Arnault: van eigendom naar leasen voor meer discretie

bernard Arnault, CEO van luxegroep LVMH en een van de rijkste mannen ter wereld, is tot 2022 eigenaar van een Bombardier Global Express privéjet ter waarde van €48 miljoen. Dit langeafstandsvliegtuig, dat non-stop van steden als Bordeaux naar Seoul kan vliegen, was van onschatbare waarde voor zijn zakenreizen.

Toen Bernard Arnault echter geconfronteerd werd met een toenemend toezicht op zijn reizen op sociale netwerken, met name via het Instagram-account @laviondebernard, dat zijn vliegreizen deelde, besloot hij zijn jet te verkopen. Hij legde uit dat deze beslissing bedoeld was om de vertrouwelijkheid van zijn reizen te bewaren en te voorkomen dat concurrenten zijn bewegingen konden volgen.

Sindsdien heeft hij ervoor gekozen om privéjets te huren, waardoor hij discreter en flexibeler kan reizen. Deze strategie stelt hem ook in staat om het juiste vliegtuig te kiezen voor elke missie, terwijl hij de beperkingen vermijdt die gepaard gaan met het bezitten van een vliegtuig.

Voor professionals die willen genieten van de voordelen van de zakenluchtvaart zonder de verplichtingen van eigendom, is het charteren van een privéjet een ideale oplossing. Het biedt flexibiliteit, vertrouwelijkheid en comfort, terwijl de operationele kosten worden geoptimaliseerd.

U kunt ook nu al uw: online offerte maken.

Fotocredit: Wikimedia Commons

Fotocredit: Bombardier

2. Martin Bouygues’ privéjet

Martin Bouygues, CEO van de Bouygues groep, gebruikt een Bombardier Global Express voor zijn internationale reizen. Dit topvliegtuig heeft een bereik van 11.000 km, wat non-stop langeafstandsvluchten mogelijk maakt.

Voor kortere reizen, vooral binnen Europa, gebruikt hij ook een Raytheon Hawker 800XP, een compacter vliegtuig met plaats voor 8 passagiers. Dit vliegtuig is geregistreerd in Luxemburg en wordt geëxploiteerd door Bouygues Air Transport Services.

Tegelijkertijd deelt Martin Bouygues het gebruik van een AgustaWestland AW139 helikopter met de familie Pinault. Dankzij dit partnerschap kunnen ze in ongeveer een uur van Parijs naar hun residenties in Bretagne vliegen, met name Saint-Malo en Dinard.

3. Het privévliegtuig van François Pinault

François Pinault, oprichter van de groepen Artémis en Kering, beschikt over een vloot vliegtuigen die is afgestemd op zijn professionele en persoonlijke behoeften.

Zijn vliegtuigen omvatten een Dassault Falcon 900 EX, geregistreerd op naam van de schilder Goya, die een groot bereik en optimaal comfort biedt. Hij heeft ook een Falcon 7X, een driemotorig vliegtuig dat bekend staat om zijn prestaties en efficiëntie op langeafstandsvluchten.

In 2023 kocht de familieholding Artémis een Bombardier Global 7500, een van de meest efficiënte privéjets op de markt, die non-stop van Parijs naar Los Angeles kan vliegen. Dit vliegtuig wordt voor zakelijke doeleinden gebruikt door de managementteams van Kering, en af en toe op persoonlijke basis door de familie Pinault, met een passende facturering in het laatste geval.

Daarnaast deelt François Pinault het gebruik van een AgustaWestland AW139 helikopter met Martin Bouygues, waarmee ze gemakkelijker tussen Parijs en hun eigendommen in Bretagne kunnen reizen.

Foto krediet: Wikimedia

Krediet foto : Dassault Aviation

4. Privéjet van Pierre Fabre

Pierre Fabre is een apotheker en zakenman, oprichter van de cosmeticagroep met dezelfde naam.

Hij gebruikt al 13 jaar de Falcon 50 van zijn bedrijf. Dit zakenvliegtuig biedt plaats aan 8 tot 10 passagiers voor vluchten van gemiddeld 4 uur.

De Falcon 50 heeft een comfortabele cabine. Het is een krachtige jet met hoge prestaties die kan opstijgen en landen op korte start- en landingsbanen.

Ter indicatie: de prijs van een vlucht GenèveMarrakech aan boord van een Falcon 50 kost ongeveer € 25.000 voor 8 passagiers.

5. Het privéjet van Jean-François Gobertier

Jean-François Gobertier is een Franse zakenman. Hij investeert in bejaardentehuizen en heeft daar zijn fortuin verdiend. Hij viel voor een Pilatus PC-12. Dit is een eenmotorig vliegtuig met een geïntegreerde propeller.

Het heeft een ruime cabine met plaats voor 8 passagiers. De Pilatus PC-12 kan landen op meer dan 2.500 vliegvelden in Europa, in tegenstelling tot een groter privéjet of een commercieel vliegtuig.

Leasen vs. kopen: wat is de beste keuze voor een privéjet?

Het kopen van een privéjet geeft u volledige eigendom en totale vrijheid in het gebruik van uw vliegtuig.

Het leasen van een privéjet is echter veel goedkoper dan kopen. Het stelt je in staat om een aanzienlijke investering te vermijden die misschien niet erg winstgevend zal blijken te zijn.

Er zijn veel voordelen aan privévliegen:

  • flexibiliteit voor de passagier ;
  • tijdbesparing tijdens uw reis
  • een productiviteitstool voor bedrijven;
  • comfort en gemoedsrust
  • vertrouwelijkheid;
  • en nog veel meer.

Hoe boek ik een privéjetvlucht?

Als u een privéjet wilt charteren voor een zaken- of vakantiereis, neem dan contact op met ons team van luchtvaartexperts op +330144099182 om uw privéjet te boeken. U kunt ook contact met ons opnemen via e-mail: [email protected] of maak een gratis schatting via onze online offerte.

  • Wat zijn de jaarlijkse onderhoudskosten voor een privéjet?

    De onderhoudskosten variëren naargelang het model en het gebruik, maar kunnen tussen 5% en 15% van de waarde van het vliegtuig vertegenwoordigen. Een Bombardier Global Express kan bijvoorbeeld enkele miljoenen euro’s per jaar kosten aan onderhoud, verzekering, opslag en de salarissen van de bemanning.

  • Maken Franse CEO's gebruik van verhuurdiensten of bezitten ze hun eigen jets?

    Sommige CEO’s, zoals Bernard Arnault of Martin Bouygues, bezitten hun eigen jets, terwijl anderen, zoals François Pinault, afwisselend eigenaar zijn en leasen voor occasionele behoeften. Leasen biedt meer flexibiliteit zonder de vaste kosten van eigendom.

  • Hoe worden privéjets op maat gemaakt voor CEO's?

    Cabines zijn vaak uitgerust met zetels die kunnen worden omgevormd tot bedden, snelle werkruimtes, volledig uitgeruste keukens en soms op maat gemaakte decoraties (zoals de Falcon 900 EX van François Pinault op naam van Goya).

  • Wat zijn de regels voor het registreren van een privéjet in Frankrijk?

    Bedrijven kunnen geregistreerd zijn in Frankrijk of in andere landen (zoals Luxemburg voor Bouygues). Eigenaars kiezen soms voor offshore registraties omwille van fiscale of operationele voordelen.

  • Zijn de privéjets van CEO's te huur voor het publiek?

    Sommige bedrijfsvliegtuigen worden gehuurd via charterbedrijven wanneer ze niet in gebruik zijn, maar dit hangt af van het beleid van elke groep. Strikt persoonlijke vliegtuigen (zoals die van Arnault) zijn over het algemeen niet toegankelijk.

  • Hoe kiezen CEO's hun privéjet?

    Criteria zijn onder meer bereik (voor langeafstandsvluchten), grootte van de cabine, prestaties (korte start- en landingsbanen voor de Falcon 50) en discretie (zoals de Pilatus PC-12 van Gobertier, ideaal voor kleine luchthavens).

  • Welke milieuvriendelijke alternatieven zijn er voor privéjets?

    Sommige CEO’s compenseren hun uitstoot via koolstofprogramma’s (zoals AEROAFFAIRES, dat 100% compensatie biedt). Hybride vliegtuigen of vliegtuigen op duurzame brandstof (SAF) zijn in ontwikkeling, maar blijven marginaal.

  • Kunnen we de privéjets van deze CEO's bezoeken?

    Behalve op vliegshows (zoals EBACE of Le Bourget) zijn privéjets niet toegankelijk voor het publiek. Vergelijkbare modellen zijn te vinden via verhuurbedrijven.

  • Worden de privéjets van CEO's gevlogen door speciale bemanningen?

    Ja, de meeste CEO’s hebben speciale piloten in dienst of maken gebruik van privémaatschappijen die ervaren bemanningen leveren om de veiligheid en vertrouwelijkheid te garanderen.

  • Welke luchthavens verkiezen Franse CEO's voor hun jets?

    Luchthavens zoals Le Bourget (Parijs), Nice-Côte d’Azur en Genève zijn geliefd om hun speciale infrastructuur voor de zakenluchtvaart (privéterminals, VIP-diensten).

  • Maken de gezinnen van CEO's ook gebruik van deze vliegtuigen?

    Ja, sommige vliegtuigen worden gebruikt voor privéreizen (vakanties, familiebijeenkomsten), maar dit hangt af van de interne regels van elk bedrijf over gemengd gebruik (zakelijk/privé).