Per definitie is een trans-Atlantische vlucht een vlucht in een vliegtuig dat een oceaan oversteekt van de ene kant naar de andere. Parijs – New York is een heel goed voorbeeld. AEROAFFAIRES laat je de subtiliteiten van deze vluchten zien en de mogelijkheden van trans-Atlantische vluchten per privéjet.
Trans-Atlantische vluchten: een beetje geschiedenis
De eerste trans-Atlantische vlucht dateert uit 1919 en het was geen geringe prestatie om daar te komen.
Walter Wellman, een Amerikaanse journalist, probeerde de eerste oversteek in oktober 1910. Tijdens deze overtocht kreeg hij te maken met een aantal problemen: storm, omleiding, motorstoring, enz. Deze gebeurtenissen dwongen hem om zijn overtocht snel te staken.
Er ontstond een ware rage rond dit type vlucht. Zozeer zelfs dat de Daily Mail, een Britse krant, een beloning van $10.000 uitloofde voor de eerste vliegenier die de Atlantische Oceaan kon oversteken in een vliegtuig.
Pas 9 jaar later begon het Britse duo Alcock en Brown aan hun avontuur. Ze maakten de eerste non-stop vlucht van St John’s, Newfoundland, in Canada, naar Clifden in Ierland. Of het nu was vanaf het opstijgen, tijdens de overtocht of tijdens delanding, de twee Britten voerden kortstondig de vlucht aan. In feite schreven deze twee Brittenluchtvaartgeschiedenis door de eerste rechtstreekse trans-Atlantische vlucht te maken.
Al snel na dit huzarenstukje nam het aantal vluchten toe. De eerste commerciële vluchten werden gemaakt in de jaren 1930. In mei 1930 maakte de luchtvaartmaatschappij Aéropostale haar eerste commerciële vlucht van Saint-Louis in Senegal naar Natal in Brazilië.
In de loop der jaren leidden innovaties en tests tot verbeterde trans-Atlantische vluchten en miljoenen passagiers. In augustus 1938 werd een langeafstandsvlucht tussen Berlijn en New York non-stop uitgevoerd in 24 uur en 55 minuten.
Nu je meer weet over trans-Atlantische vluchten en hun geschiedenis, gaan we over tot de details.
Hoe optimaliseer je je trans-Atlantische vlucht?
Dankzij technische ontwikkelingen is het nu mogelijk om overal naartoe te vliegen. Trans-Atlantische vluchten zijn niet langer synoniem met het onbekende. Of het nu via privé- of commerciële luchtvaartmaatschappijen is, het is nu mogelijk om de hele wereld rond te reizen via trans-Atlantische vluchten.
De meest voorkomende routes zijn NewYork/Londen, Montreal/Parijs, Parijs/New York, enz.
Ook al zijn ze zeldzaam, als je een trans-Atlantische vlucht wilt maken in een privéjet, staat er een heel team tot je beschikking. Om de reis voor alle passagiers te plannen, organiseren en vergemakkelijken, voor, tijdens en na het opstijgen. Reizen per zakenjet op trans-Atlantische vluchten kan uw vluchttijd en organisatie echt optimaliseren, terwijl het u een unieke ervaring oplevert.
Bij AEROAFFAIRES hebben we toegang tot een uitgebreide vloot vliegtuigen. Dit is te danken aan een groot aantal vliegtuigtypes die kunnen rouleren tussen luchthavens, zodat u zo dicht mogelijk bij uw bestemming kunt landen. De meeste luchthavens zijn ook uitgerust met privélounges, zodat onze reizigers in alle rust kunnen genieten van een persoonlijke service.
Om met een privéjet te reizen, zijn er een paar instructies die u moet weten. De eerste is dat je 15 tot 20 minuten voor vertrek van je vliegtuig aanwezig moet zijn. In tegenstelling tot commerciële vluchten, waar je verplicht bent om enkele uren van tevoren te arriveren, kun je met een privéjet het meeste uit je tijd op de luchthaven halen. Na het doorlopen van de instapprocedures wordt u direct naar uw jet gebracht. Aan boord stelt het team zich aan u voor en geniet u van een eersteklas service waarbij aan alles is gedacht om aan uw wensen te voldoen. Bij aankomst wordt u, afhankelijk van uw voorkeur voor vertrek, naar een privélounge gebracht of direct van de tarmac opgehaald met een taxi. Uw bagage wordt direct aan boord van uw voertuig geplaatst. AEROAFFAIRES biedt ook Meet and Greet diensten aan.
Je droomt misschien, maar er zijn verschillende factoren waar je rekening mee moet houden voordat je opstijgt…
Welke privéjet moet ik kiezen voor een trans-Atlantische vlucht?
De keuze van uw privéjet is ongetwijfeld een van de belangrijkste keuzes voordat u vertrekt voor een trans-Atlantische vlucht. Trans-Atlantische vluchten zijn langeafstandsvluchten, wat betekent dat u minimaal 6 uur aan boord van een vliegtuig zult doorbrengen, dus u kunt net zo goed kiezen voor het vliegtuig dat het beste bij u past!
Elk vliegtuig is uniek en kan aan meer of minder specifieke behoeften voldoen. Als je wilt ontspannen en genieten van klantenservice op maat, zal het niet hetzelfde type vliegtuig zijn als wanneer je met zakenrelaties wilt vliegen en wilt werken of vergaderen.
Daarom streven we er bij AEROAFFAIRES naar om een privévliegtuig te kiezen met voldoende actieradius, veiligheid, comfort en een luxueus interieur zodat jij kunt genieten van je vlucht. Als je wilt werken, kunnen we je een vliegtuig leveren met vergaderruimtes, wifi en een cateringruimte aan boord.
Elk vliegtuig is uniek en komt overeen met een heel specifieke reis. Het is aan ons team om je behoeften in kaart te brengen, zodat we het best aan je eisen kunnen voldoen en je een unieke ervaring kunnen bezorgen. Als het je eerste vlucht is, je eerste vliegtuig, des te meer reden voor onvergetelijke herinneringen.
Factoren om te overwegen voor een trans-Atlantische vlucht
Het is belangrijk om te weten dat de duur van je vlucht afhangt van de route en de snelheid van het vliegtuig dat je kiest voor je vertrek. Zoals hierboven vermeld, kun je zelf je jet kiezen. Er zal echter een team klaarstaan om je te adviseren en verschillende alternatieven voor te stellen.
Reken bijvoorbeeld op 7 uur voor een vlucht van Parijs naar New York aan boord van een Falcon 900.
In deze categorie kunnen we het ook hebben over de weersomstandigheden. Het weer op het moment van de vlucht kan een enorme impact hebben op je reis. Omdat trans-Atlantische vluchten lang zijn, kan het weer variëren tussen vertrek en aankomst. Daarom zal de bemanning hier zeer waakzaam op zijn.
Je moet er ook rekening mee houden dat de wind in je voordeel of tegen kan zijn. Als de wind tegen is, kun je tot 1 uur vertraging oplopen, omdat het vliegtuig dan veel sneller gaat. Als de wind tegen is, wordt het vliegtuig “geholpen” door de wind, waardoor je tijd wint.
Enkele prijsideeën voor een trans-Atlantische vlucht in een privéjet
Vluchtprijzen variëren afhankelijk van de jet die je kiest. De prijzen variëren afhankelijk van de technische mogelijkheden van het vliegtuig. Met andere woorden, het aantal zitplaatsen, de prestaties, snelheid en kwaliteit van het vliegtuig en de diensten die tijdens de vlucht aan boord worden geleverd.
Hier zijn een paar prijzen om je een idee te geven:
– Vliegtuig: Praetor 600 (12 stoelen)
– Prijs: vanaf €150,000
Hongkong – Milaan per privéjet
– Vliegtuig : Gulfstream G650 (13 stoelen)
– Prijs: vanaf €123.200
Nu je meer weet over trans-Atlantische vluchten. Bij AEROAFFAIRES zijn we de klok rond beschikbaar. Weekenden en feestdagen inbegrepen. We behandelen ook aanvragen voormedische evacuaties per luchtambulance en luchtvracht. Als u informatie wenst over een langeafstandsvlucht, beantwoorden we snel uw aanvraag voor een offerte online of per telefoon op +33 1 44 09 91 82 of per e-mail: charter@aeroaffaires.com.