Plaats vrachtvliegtuig ANTONOV AN-225

Antonov An-225 cargo plane for rent
Antonov An-225 cargo plane for rent

Ontdek het ANTONOV AN-225


  • Vrachtvliegtuigen
  • Interieur van de cabine aan 3,5m de hoogte
  • Tot 14 000 km vluchtautonomie
  • Kruissnelheid van 850 km/h

Beschrijving van ANTONOV AN-225

Wil je het grootstevrachtvliegtuig ter wereld huren? Dan ben je hier aan het juiste adres: deAntonov An-225: de reus van het luchtruim. Wat zijn zijn missies? Bestaat deAntonov AN-225 nog steeds ondanks het Russisch-Oekraïense conflict ? AEROAFFAIRES geeft je alle informatie die je nodig hebt over dit legendarische vliegtuig, dat over de hele wereld wordt bewierookt door luchtvaartliefhebbers.

Wat is de Antonov AN-225?

De Antonov An-225 is een vrachttransportvliegtuig ontworpen door de Oekraïense vliegtuigbouwer Antonov. Het is een groot Sovjet transportvliegtuig dat na zijn eerste vlucht in 1988 in dienst kwam. Het werd een mythe voor luchtvaartliefhebbers en vliegtuigbouwers. Met de bijnaam Mriya, “droom” in het Oekraïens, of de Kozak door de NAVO, is de An-225 een uniek en ongewoon model in de wereld van de luchtvaart. Het is het grootste vliegtuig ooit gebouwd, zowel voor vracht als voor passagiers. caption id=”attachment_47536″ align=”aligncenter” width=”300″]l'an 225 - avion cargo à terre Fotokrediet: Pixabay[/caption]

De Antonov An-225: de Hercules van de luchtmacht

Dit is ’s werelds grootste vliegtuig in termen van maximaal startgewicht en lengte. Het werd oorspronkelijk ontwikkeld om het Sovjet ruimteveer Buran te vervoeren, maar na het einde van het ruimteprogramma werd het omgebouwd tot een gigantisch zwaar vrachtvliegtuig (jumbojet). De An-225 is het eerste vliegtuig in de categorie jumbojets dat tot 250 ton kan vervoeren over een afstand van 4.000 tot 14.000 km, afhankelijk van de lading. Het is een vliegtuig dat wordt gebruikt voor vracht en niet voor commerciële vluchten. Het vliegt lange- en middellangeafstandsvluchten. Dit vliegtuig heeft een uitzonderlijk laadvermogen (payload). Het heeft een laadruim van ongeveer 1.300 vierkante meter, waardoor het zware en omvangrijke ladingen kan vervoeren zoals industriële apparatuur, generatoren, satellieten of zelfs andere vliegtuigen. Hij heeft een maximaal laadvermogen van ongeveer 250 ton, waardoorhet mogelijk is om alle soorten vracht van indrukwekkende afmetingen te vervoeren!De An-225 wordt gecharterd voor strategisch transport, zoals het luchttransport van windmolenmasten. Zijn eerste missie was het overbrengen van de 62 ton zware Russische spaceshuttle Buran, die hij vastgebonden achterop zijn romp vervoerde. Het was met deze shuttle dat het zijn eerste verschijning maakte op de Paris Air Show in 1989. De afmetingen van de romp van dit vliegtuig zijn ook adembenemend, waardoor het zich onderscheidt van andere vliegtuigen. De An-225 meet :

    • 88 meter lang
    • 18 meter hoog
    • 89 meter spanwijdte.

Op dit laatste punt staat het vliegtuig op de derde plaats in de wereld achter de Stratolaunch en de H-4 Hercules. Hetzelfde geldt voor het laadvermogen van het vliegtuig:

    • 43,32 meter lang
    • 6,4 meter breed
    • 4,4 meter hoog.

Het maximale startgewicht is ongeveer 640 ton, waardoor het een echte luchtreus is. Het wordt aangedreven door zes turbojetmotoren, waardoor het een maximale kruissnelheid van ongeveer 850 km/u kan bereiken.

L'an 225 - avion cargo en remplissage
Photo credit: Flickr

De geschiedenis van de Antonov An-225, ’s werelds grootste vrachtvliegtuig

De An-225 werd oorspronkelijk gebouwd om deAn-124, zijn in massa geproduceerde voorganger, te vervangen en zo ’s werelds langste en zwaarste vliegtuig in dienst te worden.

Het werd ontwikkeld in slechts 4 jaar, van 1984 tot 1988, de eerste keer dat het het luchtruim koos, brak het meer dan honderd wereldrecords, waaronder het maximale startgewicht en de hoogste hoogte die werd bereikt met een zware lading. De ineenstorting van de USSR in 1991 zette echter een rem op de carrière van de An-225 tot 2001. Vanaf dat jaar werd het gebruikt door de Oekraïense luchtvaartmaatschappij Antonov Airlines tot 2022, toen het werd vernietigd tijdens het Russisch-Oekraïense conflict. In 2009 onderging het een aantal operaties om het langer operationeel te houden. In 2016 was er sprake van het voltooien van het tweede model en het opnieuw opstarten van de massaproductie met de Chinese fabrikant AICC. In 2011 begonnen Frankrijk en Mali de Antonov An-225 te gebruiken voor militaire operaties (vervoer van uitrusting en troepen). Japan zal het toestel ook gebruiken voor humanitaire missies en de diensten ervan werden onlangs gebruikt in verband met de Covid-19-epidemie. Het landde op de luchthaven van Châlons-Vatry om een voorraad maskers van China naar Frankrijk te brengen enin de lente van 2020 zal het door de regering van Quebec worden gebruikt om medisch materiaal te leveren om de pandemie te bestrijden. Dit unieke vliegtuig is een symbool vanluchtvaarttechniek en uitzonderlijke transportcapaciteit. Het wordt vaak opgemerkt wanneer het landt op luchthavens over de hele wereld vanwege zijn indrukwekkende afmetingen. De Antonov An-225 blijft een opmerkelijke prestatie in de luchtvaart en blijft luchtvaartliefhebbers over de hele wereld fascineren.

Anekdotes over de An-225

In China heeft de An-225 zijn eigen plaats op het tarmac van Tianjin Binhai International Airport en het vliegtuig komt voor in videogames zoals Battlefield: Bad Company 2 en Fire Department 3.

Wat is er gebeurd met de Antonov An-225?

Eind februari 2022, tijdens gevechten tussen Rusland en Oekraïne, hebben de Russen de AN-225 volledig vernietigd. Dit werd bekendgemaakt door journalisten van over de hele wereld. Dit nieuws markeert het einde en de dood van de Hercules van het luchtruim en bedroeft de vele fans van dit legendarische vliegtuig over de hele wereld.

Huur een An-25 met AEROAFFAIRES :

Heeft u een groot volume goederente vervoeren? Neem dan contact op met AEROAFFAIRES, specialist in vrachtvluchten, en ons team van experts kan u adviseren over het charteren van het vliegtuig dat het best bij uw behoeften past. Onze experts zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar en helpen u bij al uw dringende vragen en zoeken naar oplossingen tegen de beste tarieven, net als een expediteur. Stuur ons uw aanvraag via ons online offerteformulier of neem telefonisch contact met ons op via +33 (0)1 44 09 91 82 of per e-mail op info@aeroaffaires.com.

Hebt u een prijsindicatie nodig?

Offerte aanvragen

Commerciële kenmerken van ANTONOV AN-225

De An-225 maakte een belangrijke vlucht voor de regering van Quebec in 2020, als onderdeel van de Covid-19 epidemie. Het uitladen duurde acht uur en werd uitgevoerd met behulp van een bovenloopkraan die in de laadruimte was geïnstalleerd. De An-225 heeft 32 wielen.

Schat uw vlucht online in en ontvang uw offerte per e-mail.

Technische kenmerken van de ANTONOV AN-225

Apparaat

  • Fabrikant ANTONOV
  • Model AN-225
  • Categorie Vrachtvliegtuigen

Praktische informatie

  • Piloten 2
  • Personeel aan boord Nee
  • Volume van de bagageruimte 1200 m³

Cabine

  • Cabinehoogte 3,5 m
  • Cabinebreedte 6,4 m

Prestaties

  • Kruissnelheid 850 km/h
  • Autonomie 14 000 km

Prijs

  • Huurprijs 27 300 €/uur
  • Aankoopprijs 250 000 000 €

Ontdek onze online vergelijker

AEROAFFAIRES in cijfers

Verhuur van privéjets
sinds 1991

8500
beschikbare apparaten

35 000
vluchten uitgevoerd

100 000+
passagiers vervoerd

4,9/5
klanttevredenheid

100%
CO2-compensatie

Actieradius van de ANTONOV AN-225

Verplaats het middelpunt op de kaart op basis van je vertrekpunt.

Belangrijke voordelen van ANTONOV AN-225

  • Het laadruim is ongeveer 43 meter lang, 6,5 meter breed en 4,5 meter hoog. Er past 1200 kubieke meter vracht in. De interne kraan kan gewichten tot 30 ton tillen.
  • De An-225 kan tot 250 ton vracht vervoeren op korte en middellange vluchten.

Hebt u een prijsindicatie nodig?

Offerte aanvragen

Heb je een vraag? Neem contact op met ons team

Titre de la page : ANTONOV AN-225 frontal lors de l'atterrissage

Texte alternatif :

Isabelle CLERC

CEO AEROAFFAIRES

Titre de la page : ANTONOV AN-225 frontal lors de l'atterrissage

Texte alternatif :

François-Xavier CLERC

Oprichter AEROAFFAIRES

Onze luchtvaartexperts staan tot uw beschikking om u te helpen bij elke stap van uw reservering.

  • Kan de An-225 overal landen?

    Nee, omdat deAn-225 een breedrompvliegtuig is, kan het niet op zomaar elk vliegveld landen.

  • Kan de An-225 elk type vracht vervoeren?

    Ja, het is mogelijk om allerlei goederen, kostbaarheden, voertuigen en nog veel meer te vervoeren met het An-225 vliegtuig.

  • Was het jaar 225 echt vernietigd?

    Tijdens het Russisch-Oekraïense conflict werd deAn-225 in februari 2022 vernietigd. Er is niets meer over van het toestel, dat in een hangar ten noorden van Kiev stond.

Vergelijkbare toestellen aan ANTONOV AN-225