Beschrijving van McDONNELL DOUGLAS DC-10
De McDonnell Douglas DC-10 is een lange-afstandsvliegtuig dat voor het eerst in gebruik werd genomen in 1971. Het vervangt de DC-8. De vrachtversie is de DC-10 CF (passagiers- en vrachtcabine) en F (vrachtcabine). Deze kunnen 30 463-liter pallets of 25 LD3 containers vervoeren, voor een totale lading van 43 ton. De oorspronkelijke DC-10-10 versie werd ontwikkeld na een bestelling van American Airlines in 1966. Deze Amerikaanse fabrikant was op zoek naar een langeafstandsvliegtuig dat kleiner was dan de Boeing 747 en dat gebruik kon maken van korte start- en landingsbanen. Douglas en McDonnell, twee bedrijven die in 1967 fuseerden, gebruikten een eerder ingediend project in een wedstrijd om de DC-10 te ontwerpen. De Lockheed L-1011 Tristar was echter een belangrijke concurrent in de jaren 1970. Na de crash van American Airlines vlucht 191 in 1979, het ergste vliegtuigongeluk voor de aanslagen in 2001 in de Verenigde Staten, trok de FAA de certificering van de DC-10 vijf weken in. Eenmaal terug toegelaten om te vliegen, had het vliegtuig niet langer een goede reputatie bij het publiek en American Airlines ging zelfs zover om het “DC-10” merk te verwijderen van het “DC-10 Luxury Liners” vliegtuig en het te herbouwen. Astronaut Charles Conrad werd ook ingehuurd om het vliegtuig opnieuw te promoten. In 1989 werd een DC-10 gebombardeerd in Niger, waarbij alle passagiers en bemanningsleden omkwamen. Gaddafi kreeg de schuld van de explosie. Tot 1989 werden 386 vliegtuigen geproduceerd, waaronder 10 DC-10-10CF’s en 27 DC-10-30CF’s. KC-10 Extender tankers werden ook gebouwd van DC-10’s. De MD-11, een langere en krachtigere versie, verving daarna het toestel, dat vandaag de dag nog steeds wordt gebruikt door militaire maatschappijen en vrachtmaatschappijen zoals FedEx Express.
Hebt u een prijsindicatie nodig?
Offerte aanvragenCommerciële kenmerken van McDONNELL DOUGLAS DC-10
De DC-10 heeft drie motoren, twee onder de vleugels en één aan de basis van het verticale stabilo, en heeft een spanwijdte van 47 meter, een lengte van 55 meter en een hoogte van 17 meter.
Schat uw vlucht online in en ontvang uw offerte per e-mail.
Technische kenmerken van de McDONNELL DOUGLAS DC-10
Apparaat
- Fabrikant MCDONNELL DOUGLAS
- Model DC-10
- Categorie Vliegtuigen van de luchtvaartmaatschappij
Praktische informatie
- Piloten 2
- Personeel aan boord Nee
- Zitplaatsen 270-380
- Volume van de bagageruimte 130 m³
Cabine
- Cabinehoogte 3 m
- Cabinebreedte 2,6 m
Prestaties
- Kruissnelheid 870 km/h
- Autonomie 6 500 km
Prijs
- Huurprijs 9 300 €/uur
- Aankoopprijs 105 000 000 €
Ontdek onze online vergelijker
AEROAFFAIRES in cijfers
Verhuur van privéjets
sinds 1991
8500
beschikbare apparaten
35 000
vluchten uitgevoerd
100 000+
passagiers vervoerd
4,9/5
klanttevredenheid
100%
CO2-compensatie
Actieradius van de McDONNELL DOUGLAS DC-10
Verplaats het middelpunt op de kaart op basis van je vertrekpunt.
Belangrijke voordelen van McDONNELL DOUGLAS DC-10
- Het vliegtuig kan tussen 270 en 380 passagiers vervoeren, afhankelijk van de versie (DC-10, 30, 40).
- Vrachtvliegtuigen kunnen pallets en containers vervoeren.

Hebt u een prijsindicatie nodig?
Offerte aanvragenHeb je een vraag? Neem contact op met ons team

Isabelle CLERC
CEO AEROAFFAIRES

François-Xavier CLERC
Oprichter AEROAFFAIRES
Onze luchtvaartexperts staan tot uw beschikking om u te helpen bij elke stap van uw reservering.