ATR 42 : inleiding
De ATR 42 is een turbopropvliegtuig voor de middellange afstand, ontwikkeld door de Europese fabrikant ATR. Het is een groot succes bij veel luchtvaartmaatschappijen dankzij zijn betrouwbaarheid en lage bedrijfskosten, dankzij het aandrijfsysteem dat zuiniger is dan straalmotoren. Deze laatste verbruiken meer brandstof. Met de nieuwste generatie ATR 42-600 en ATR 72-600 is de vliegtuigfabrikant wereldleider in de categorie regionale turboprops, met een capaciteit van 40 tot 78 passagiers.De ATR 42 kan tussen de 40 en 48 passagiers vervoeren, afhankelijk van de versie, in een brede, ruime en comfortabele cabine over korte en middellange afstanden.Dit vliegtuig heeft ook een groot bagagecompartiment. Het is ook beschikbaar in een vrachtversie voor het vervoer van vracht.Het leasen van een ATR 42 is een economisch voordelige operatie. Dit vliegtuig wordt regelmatig ingezet voor interregionaal groepsvervoer of vrachtvervoer.
Hebt u een prijsindicatie nodig?
Offerte aanvragenCommerciële kenmerken van ATR 42
De nieuwste versie van de ATR 42, de ATR 42-600, is parallel ontwikkeld aan dezelfde versie van de ATR 72-600. De strategie van de Europese vliegtuigbouwer voor deze nieuwe vliegtuigen was om ze efficiënter en betrouwbaarder te maken en tegelijkertijd de exploitatiekosten en het brandstofverbruik te verlagen. Daarnaast zijn de motoren krachtiger en is de avionica uitgerust met ultramoderne LCD-schermen in de cockpit voor optimale navigatie, communicatie en monitoring tijdens de vlucht. Afhankelijk van de stoelconfiguratie kan het vliegtuig tussen de 30 en 50 personen vervoeren enwordt het aangedreven door krachtige Pratt and Whitney 127E motoren om trillingen te verminderen. Het ATR 42 Cargo model biedt een vrachtruim van 56m3 en 30m3aan ruimte.
Schat uw vlucht online in en ontvang uw offerte per e-mail.
Technische specificaties van de ATR 42

Apparaat
- Fabrikant ATR
- Model ATR 42
- Categorie Regionale vliegtuigen
Praktische informatie
- Piloten 2
- Personeel aan boord Nee
- Zitplaatsen 46
- Volume van de bagageruimte 10,79 m³
- Toiletten oui
Cabine
- Cabinehoogte 2,54 m
- Cabinebreedte 1,88 m
Prestaties
- Kruissnelheid 430 km/h
- Autonomie 1 000 km
Prijs
- Huurprijs 4 000 €/uur
- Aankoopprijs 16 000 000 €
Ontdek onze online vergelijker
Cabine van de ATR 42
- Lengte 14,66 m
- Breedte 2,57 m
- Hoogte 1,91 m
- Zetels 50
Prestaties van de ATR 42
- Vitesse maximaal 556 km/u
- Autonomieën 1 580 kilometer
- Kruissnelheid 494 km/u
- Plafond 7 600 m
Afmetingen van de ATR 42
- Lengte 22,67 m
- Envergure 24,57 m
- Hoogte 7,59 m
De ATR 42 van stroom voorzien
- Motoren 2 motoren Pratt & Whitney Canada PW120
AEROAFFAIRES in cijfers
Verhuur van privéjets
sinds 1991
8500
beschikbare apparaten
35 000
vluchten uitgevoerd
100 000+
passagiers vervoerd
4,9/5
klanttevredenheid
100%
CO2-compensatie
Actieradius van de ATR 42
Verplaats het middelpunt op de kaart op basis van je vertrekpunt.
Belangrijkste voordelen van de ATR 42
- hoge betrouwbaarheid
- lage bedrijfskosten dankzij het aandrijfsysteem
- Geschikt voor 40 tot 48 passagiers, afhankelijk van de versie
- grote, ruime en comfortabele cabine
- groot bagageruim

Hebt u een prijsindicatie nodig?
Offerte aanvragenHeb je een vraag? Neem contact op met ons team

Isabelle CLERC
CEO AEROAFFAIRES

François-Xavier CLERC
Oprichter AEROAFFAIRES
Onze luchtvaartexperts staan tot uw beschikking om u te helpen bij elke stap van uw reservering.
Verder gaan
ATR 42: een beetje geschiedenis
Om meer te weten te komen over het Frans-Italiaanse bedrijf ATR (Avions de Transport Régional) in de luchtvaartwereld, moet je teruggaan naar 1982. Dit is de datum die het begin markeert van dit economisch samenwerkingsverband dat twee grote Europese vliegtuigbouwers samenbrengt: Airbus en Leonardo.
Net als sommige modellen van concurrent Bombardier is ATR gespecialiseerd in turbopropvliegtuigen die tussen de 40 en 90 passagiers kunnen vervoeren. Het doel van ATR is om vliegtuigen te produceren die zuinig, wendbaar en comfortabel zijn om mee te vliegen. Dit leidde tot de creatie van de ATR 42 in de ATR 42-300 versie, die zijn eerste commerciële vlucht maakte in december 1985 voor de luchtvaartmaatschappij Air Littoral. In 1989 kondigde het bedrijf aan dat het meer dan 400 orders had ontvangen voor dit model burgervliegtuig, dat tot 1996 werd geproduceerd. Er werden verschillende versies geproduceerd om de ATR-vloot te vormen: ATR-320, vervolgens -500 en tot slot de huidige -600, die in 2010 in gebruik werd genomen. Tegelijkertijd ontwikkelt ATR nieuwe series vliegtuigen, zoals vrachtversies voor het vervoer van goederen, maar ook versies, zoals de ATM 42R, voor de militaire luchtvaart. In 2019 kondigde ATR de ontwikkeling aan van een model dat ontworpen is voor korte starts en landingen tegen 2022. De eindassemblage van de verschillende vliegtuigen vindt plaats op de ATR-vestiging in Toulouse. Voor de goede orde: ATR kondigde op de Paris Air Show van 2011 aan dat het 78 vaste orders had geboekt: een historische primeur!