ATR 72 : Privé jet verhuur

ATR 72
ATR72 cabine intérieure ATR72 cabine intérieure

Ontdek het ATR 72


  • Regionale vliegtuigen
  • Tot 78 passagiers
  • Interieur van de cabine aan 1,91m de hoogte
  • Tot 1 000 km vluchtautonomie
  • Kruissnelheid van 430 km/h

ATR 72 : inleiding

ATR 72: Het krachtige, veelzijdige regionale turbopropvliegtuig

DeATR 72 is een regionaal straalvliegtuig met twee turboprops ontworpen door ATR (Avions de Transport Régional), een joint venture tussen Aérospatiale (Frankrijk) en Aeritalia (Italië). Het is ontwikkeld op basis van deATR 42 en onderscheidt zich door zijn grotere passagierscapaciteit, die afhankelijk van de versie 40 tot 78 passagiers kan vervoeren. Zijn ruime, ergonomische cabine, gecombineerd met zijn betrouwbaarheid en brandstofefficiëntie, maken het een essentiële referentie voor regionale en middellangeafstandsroutes.

Dankzij het uitstekende brandstofverbruik en de lage bedrijfskosten is de ATR 72 een van de populairste regionale vliegtuigen onder luchtvaartmaatschappijen en privéoperators die op zoek zijn naar een kosteneffectieve, flexibele oplossing. Het is beschikbaar in passagiers- en vrachtversies en is even geschikt voor commercieel vervoer en luchtvrachtmissies, wat zijn internationale succes verklaart. Zijn vermogen om op korte start- en landingsbanen te opereren en zijn lage koolstofvoetafdruk maken het tot een milieuverantwoord en efficiënt vliegtuig, ideaal voor bedrijven die hun luchtvloot willen optimaliseren.

Hebt u een prijsindicatie nodig?

Offerte aanvragen

Commerciële kenmerken van ATR 72

De nieuwste versie van de ATR 72 is de ATR 72-600 serie, die tegelijkertijd met de ATR 42-600 is ontwikkeld. De belangrijkste wijzigingen in deze versie ten opzichte van zijn voorgangers betreffen: de avionica (LCD-schermen, multifunctioneel display); de cabine-indeling: meer comfort en stiller; een iets grotere motorcapaciteit. Daarnaast is de passagierscapaciteit verhoogd: het vliegtuig heeft nu 78 stoelen, tegen 74. De bemanning blijft met 2 personen. De bemanning blijft op 2. Tot slot is er een versie exclusief voor vracht- en vrachtvluchten, de ATR 72-600F.

Schat uw vlucht online in en ontvang uw offerte per e-mail.

Technische kenmerken van de ATR 72

ATR 72

Apparaat

  • Fabrikant ATR
  • Model ATR 72
  • Categorie Regionale vliegtuigen

Afmetingen

  • Lengte 27,16 m
  • Hoogte 7,65 m
  • Spanwijdte 27,05 m

Praktische informatie

  • Piloten 2
  • Personeel aan boord Nee
  • Zitplaatsen 78
  • Volume van de bagageruimte 9,78 m³
  • Toiletten oui

Cabine

  • Cabinehoogte 1,91 m
  • Cabinebreedte 2,56 m
  • Cabinelengte 14,1 m

Prestaties

  • Motorisatie 2 Pratt & Whitney Canada PW100
  • Kruissnelheid 430 km/h
  • Maximum snelheid 590 km/h
  • Autonomie 1 000 km
  • Opstijgafstand 1300 m
  • Landingsafstand 900 m
  • Maximale vlieghoogte 7600 m

Prijs

  • Huurprijs 5 000 €/uur
  • Aankoopprijs 23 000 000 €

Ontdek onze online vergelijker

AEROAFFAIRES in cijfers

Verhuur van privéjets
sinds 1991

8500
beschikbare apparaten

35 000
vluchten uitgevoerd

100 000+
passagiers vervoerd

4,9/5
klanttevredenheid

100%
CO2-compensatie

Actieradius van de ATR 72

Verplaats het middelpunt op de kaart op basis van je vertrekpunt.

Belangrijke voordelen van ATR 72

  • Een veilig en betrouwbaar vliegtuig: De ATR 72 is ontworpen om een optimale vliegveiligheid te garanderen en profiteert van geavanceerde technologie en betrouwbaarheid die zich al jaren bewijzen op regionale routes over de hele wereld.
  • Een kosteneffectieve oplossing voor groepsreizen: Met een capaciteit tot 78 passagiers is de ATR 72 een uitstekende keuze voor zakenreizen, toerisme en evenementen, terwijl de exploitatiekosten laag blijven in vergelijking met privéjets en lijnvliegtuigen.
  • Een milieuverantwoord vliegtuig: De ATR 72 wordt erkend als een van de meest brandstofefficiënte vliegtuigen in zijn categorie. Dankzij het gebruik van innovatieve lichtgewicht materialen, met name koolstof voor de vleugels, is het gewicht 20% lager, wat bijdraagt aan een aanzienlijke daling van het brandstofverbruik en de CO₂-uitstoot.
  • Een veelzijdig en aanpasbaar vliegtuig: Met slechts een paar aanpassingen kan de ATR 72 opnieuw worden geconfigureerd voor verschillende missies, waarbij hij gemakkelijk kan worden omgevormd van een passagierstransportvliegtuig tot een vrachtvliegtuig, een VIP-versie van topklasse of zelfs een configuratie voor humanitaire missies.
  • Ideaal voor groepsvluchten: Het geoptimaliseerde bereik, de mogelijkheid om op korte start- en landingsbanen te landen en de uitstekende operationele efficiëntie maken het een van de meest populaire regionale vliegtuigen voor groepsreizen, of het nu voor zaken, sport, culturele of toeristische doeleinden is.

Met zijn gecontroleerde kosten, lage milieu-impact en flexibiliteit profileert de ATR 72 zich als een moderne luchtvervoersoplossing die is afgestemd op de behoeften van particuliere en zakelijke exploitanten.

Hebt u een prijsindicatie nodig?

Offerte aanvragen

Heb je een vraag? Neem contact op met ons team

ATR 72

Isabelle CLERC

CEO AEROAFFAIRES

ATR 72

François-Xavier CLERC

Oprichter AEROAFFAIRES

Onze luchtvaartexperts staan tot uw beschikking om u te helpen bij elke stap van uw reservering.

Verder gaan

ATR 72: een beetje geschiedenis

ATR, afkorting van Avions de Transport Régional, is een economisch samenwerkingsverband dat in 1982 is opgericht door de vliegtuigfabrikanten Airbus en Leonardo. Deze Frans-Italiaanse vliegtuigbouwer is gespecialiseerd in het ontwerpen van turbopropvliegtuigen met een capaciteit van 40 tot 90 passagiers enbeschikt over een vloot die bestaat uit twee belangrijke modellen regionale jets voor de burgerluchtvaart. Ten eerstelanceert de fabrikant het ATR 42-project. Dit vliegtuig is ontworpen om :

  • zuinig
  • onderhoudsarm
  • gemakkelijk te besturen
  • en toch comfortabel.

Het maakte zijn eerste vlucht in 1984. Het werd gecertificeerd in 1985 en maakte datzelfde jaar zijn eerste commerciële vlucht met de luchtvaartmaatschappij Air Littoral.

ATR besloot toen een reeks langere toestellen te ontwerpen en het aantal stoelen te verhogen van 48 naar 78. De eerste ATR 72 werd geproduceerd in 1989. De leveringen begonnen en de eerste luchtvaartmaatschappij die dit toestel gebruikte was de Finse luchtvaartmaatschappij Finnair.

De ATR72: een versie ontworpen voor luchtvracht:

Het model gaf daarna geboorte aan nieuwe versies om zich aan te passen aan de markt en verschillende behoeften. ATR evolueert voortdurend om aan grotere behoeften te voldoen en vernieuwt zijn vloot. De ATR 72 is ook beschikbaar in een cargo-only versie, met een vrachtcapaciteit van 75 . Grote bedrijven zoals DHL, Fedex en UPS gebruiken dit vliegtuig om hun goederen te vervoeren.

De ATR 72: eenVIP-versie voor de zakenluchtvaart:

Er is een versie van het ATR-vliegtuig die speciaal ontworpen en uitgerust is voor VIP-klanten. Deze versie van de ATR72 is volledig aanpasbaar en biedt zijn passagiers comfort en veiligheid aan boord.

Enkele kerncijfers voor de ATR72:

1000: aantal geleverde vliegtuigen in 2018.2: aantal piloten dat nodig is om het vliegtuig te besturen.75 : maximale laadcapaciteit voor luchtvracht.8 juli 2015: demonstratie van de ‘groene’ prestaties van de ATR 72-600, waarbij de nadruk werd gelegd op de prestaties op het gebied van isolatie en energieverbruik om bij te dragen aan het ‘Clean Sky’.1.315: lengte van de start- en landingsbaan die het vliegtuig nodig heeft om te landen en op te stijgen.

  • Waarom een ATR 72 huren?

    Het huren van een ATR 72 is geschikt voor zowel zakenreizigers als vakantiegangers op korte en middellange afstand, maar ook voor luchtvracht in totale vracht met een volume van 73 m³ of in Quick change met een volume van 41 m³. Met een ATR 72 in Quick Change-uitvoering kan een vliegtuig dat is gecharterd voor passagiersvervoer in 45 minuten worden omgebouwd voor vrachtvervoer. Naast de mogelijkheid om de ATR 72 te huren als lijnvliegtuig of als vrachtvliegtuig, biedt het vliegtuig nog andere voordelen: -een grote en comfortabele cabine -een voordelige vlucht -toegankelijkheid van veel regionale luchthavens

  • Is de ATR 72 geschikt voor regionale luchthavens of korte start- en landingsbanen?

    Ja, de ATR 72 is ontworpen om efficiënt te opereren op korte start- en landingsbanen en op regionale luchthavens. Hierdoor kunnen zakenreizigers bestemmingen bereiken die minder bediend worden door grotere vliegtuigen, wat meer flexibiliteit biedt voor zakenreizen.

  • Welke interieuruitrustingen kunnen op de ATR 72 worden aangebracht om te voldoen aan de behoeften van de zakenluchtvaart?

    De ATR 72 kan worden geconfigureerd in VIP- of bedrijfsversies, met ruime stoelen, privélounges, moderne multimedia-apparatuur en speciale werkruimtes. Deze op maat gemaakte voorzieningen zorgen voor optimaal comfort en een eersteklas vliegervaring voor zakelijke klanten.

Vergelijkbare toestellen aan ATR 72