WACHT NIET TE LANG MET HET BOEKEN VAN UW VLUCHTEN VOOR HET ZOMERSEIZOEN!

Zoek een vliegtuig, een stad of informatie…

Leider in het wereldwijd verhuren van privéjets

Wat zijn de 10 trends voor de zakenluchtvaart in 2021 in Europa?

Verhuur van privéjets
sinds 1991

8500
beschikbare apparaten

35 000
vluchten uitgevoerd

100 000+
passagiers vervoerd

4,9/5
klanttevredenheid

100%
CO2-compensatie

In elke crisis worden kansen gecreëerd. Dit is het parool voor de privéluchtvaart in 2020. De COVID 19-crisis, die commerciële luchtvaartmaatschappijen aan de grond hield, heeft de deur opengezet voor de zakenluchtvaart, en de cijfers voor de privéluchtvaart in de zomer van 2020 liggen dicht bij die van 2019. Volgens de European Business Aviation Association (EBAA) waren privéjets in de zomer van 2020 goed voor 20% van het luchtverkeer. Ter vergelijking: tijdens dezelfde periode in 2019 waren privévluchten goed voor 8% van de vluchten in Europa. Daar zijn twee redenen voor: ten eerste een uiterst beperkt aanbod van de commerciële luchtvaart. Volgens een artikel op de gespecialiseerde blog AEROBERNIE heeft de commerciële luchtvaart wereldwijd een verlies van 60% aan reizigers geleden. Naast de huidige crisis is de privéluchtvaart volop in beweging. De Coronaviruscrisis heeft de luchtvaartwereld op zijn kop gezet en werkt duidelijk als een trigger voor nieuwe richtingen in de zakenluchtvaart. In combinatie met nieuwe technologieën en hedendaagse thema’s zoals ecologie, veroorzaakt deze crisis een revolutie in de consumptietrends van privéjets. Dankzij de ervaring van onze luchtvaartexperts onthult AEROAFFAIRES de 10 trends in de privéluchtvaart voor 2021.

1 – De cabine van zakenvliegtuigen: een beschermde omgeving om de verspreiding van het Coronavirus te voorkomen

De privéluchtvaart heeft meer geavanceerde gezondheidsprotocollen dan de aanbevelingen van de overheid. Het is daarom een veiligheidsgarantie voor bedrijven. Nu er minder zakenreizen worden gemaakt, willen bedrijven er liever voor zorgen dat hun personeel in betere omstandigheden reist en besmetting wordt voorkomen. Sinds de gezondheidscrisis en de Europese beperkingen reizen bedrijven steeds vaker per privéjet. Voor veel bedrijven betekent dit dat ze meer gezondheidsbescherming kunnen garanderen voor hun reizende werknemers. Reizigers maken zich nu zorgen over de grote, drukke internationale luchthavens zoals Roissy Charles de Gaulle in Parijs. Deze grote hubs, waar een eclectische bevolking samenkomt, zijn geen geruststelling voor reizigers die de drukte willen vermijden die bevorderlijk is voor de verspreiding van het virus.

2 – De daling van het aantal commerciële luchtvaartmaatschappijen zet reizigers ertoe aan over te schakelen op zakenvluchten

Ondanks de beperkingen zijn veel reizigers nog steeds verplicht om te reizen. Dit zijn zowel zakenmensen als particulieren die moeten reizen. Al deze reizigers zijn het slachtoffer van de daling van 60% van het luchtverkeer bij commerciële luchtvaartmaatschappijen tegen 2020, volgens Le Monde. Ondanks de daling van het aanbod zijn sommige reizigers verplicht om te reizen. De daling van het aanbod, in combinatie met een geschatte terugkeer naar een normaal niveau tegen 2024 voor commerciële luchtvaartmaatschappijen volgens IATA. Zakenreizigers die gewend zijn om business class te vliegen vanwege het comfort en het gemak om daar te werken, wenden zich nu tot privéjets. Deze vliegtuigen vergroten de voordelen van business class reizen.

3 – Door de veranderingen in reispatronen als gevolg van telewerken gaan reizigers op zoek naar privévliegtuigen om aan hun behoeften te voldoen.

COVID19 heeft telewerken als nooit tevoren opgelegd. Beetje bij beetje zijn bedrijfsleiders begonnen te werken vanuit hun tweede huis. Deze tweede huizen bevinden zich vaak ver van het hoofdkantoor van het bedrijf. Dus als het management er naartoe moet, is de makkelijkste manier om een privéjet te gebruiken, omdat de 300 vliegvelden verspreid over Frankrijk betekenen dat een afgelegen locatie snel verbonden kan worden met grote steden. Als de trend naar telewerken doorzet, zullen steeds meer zakenmensen privéjets gaan gebruiken. Tegen 2021 zullen ze deze vliegtuigen gebruiken om heen en weer te vliegen tussen het hoofdkantoor van hun bedrijf en hun tweede huis.

4 – Privéjets die op het laatste moment worden geboekt vanwege gezondheidsbeperkingen en grensafsluitingen

Veel mensen zijn niet blij met de verschillende beperkingen. Het meest recente geval dateert uit de week van 20 december 2020. Die week kondigde het VK een nieuwe lockdown aan vanwege het verschijnen van een variant van COVID 19. Deze aankondiging veroorzaakte een golf van paniek. Deze aankondiging veroorzaakte een golf van paniek. Uit angst voor een grensafsluiting die net zo streng was als die van maart 2020, deden buitenlandse inwoners van het VK er alles aan om naar huis terug te keren en organisaties zoals AEROAFFAIRES merkten een explosie aan aanvragen voor repatriëring vanuit het VK.

5 – Toename in populariteit voor Very Lights Jets, door de toename van vluchten binnen Europa

Kleine privéjets zoals de Honda Jet of de Phenom 100 worden steeds vaker gecharterd. Als deze vliegtuigen in trek zijn, is dat niet vanwege hun ontwerp of comfort. De belangrijkste reden is dat in tijden van pandemie de meeste vluchten intra-Europees zijn. Deze reeks vliegtuigen, met een gemiddelde actieradius van 2 uur, biedt efficiënte verbindingen tussen Europese landen tegen zeer concurrerende tarieven, die soms de Business Class-tarievenevenaren. In dezelfde geest van efficiëntie voor passagiers zijn deze privéjets voordeliger dan die in het middensegment, zoals een Citation Longitude.

jet privé de luxe
Foto credit: HondaJet

6 – Milieuverantwoorde vluchten, dankzij nieuwe ecologische initiatieven

Klanten van privéjets besteden bijzondere aandacht aan de ecologische impact van hun privévluchten. Het is een trend die terrein wint. Veel bedrijven willen de efficiëntie van privéjets, maar zonder de ecologische situatie te verslechteren, dus bij het boeken van zakenvluchten letten bedrijven op het brandstofverbruik van het vliegtuig dat ze willen charteren. Daarnaast is de luchtvaartindustrie initiatieven aan het opzetten om de ecologische voetafdruk van privéjets te compenseren. Hiertoe behoort het SkyCo2-programma dat is opgezet door AEROAFFAIRES. Het doel van dit programma is om de koolstofvoetafdruk van vluchten te compenseren door bij elke vlucht een bedrag te doneren aan een herbebossingsprogramma.

7 – De zakenluchtvaart, een sector die start-ups aantrekt die het luchtvervoer 100% elektrisch willen maken tegen 2030

Er zijn nieuwe spelers opgedoken in de luchtvaartsector: start-ups. Hun doel is om in de voetsporen te treden van de auto- en energie-industrie. Het uiteindelijke doel van deze kleine structuren is om nieuwe volledig elektrische motorsystemen te ontwikkelen, waaronder de Alice private jet, een 100% elektrische privéjet. Deze privéjet, gelanceerd door de start-up EViation, heeft een CO2-voetafdruk van nul. Bovendien biedt het elektriciteitsverbruik een duidelijk voordeel: veel lagere bedrijfskosten. Een vlucht van een uur aan boord van deze futuristische jet zou €200 kosten. caption id=”attachment_19975″ align=”aligncenter” width=”689″]Alice private jet Foto credit: Cessna Aircraft[/caption]

8 – Gevestigde vliegtuigfabrikanten stappen over op hybride zakenvliegtuigen

Buiten de kleine wereld van start-ups zetten veel historische vliegtuigfabrikanten zoals Embraer en Dassault Aviation de toon voor de luchtvaartmarkt door ecologische verantwoordelijkheid ter harte te nemen. Dit geldt ook voor Airbus, dat een hybride vliegtuig ontwikkelt, en het gerenommeerde Gulfstream, dat zijn langeafstandsvliegtuigen voor privégebruik herontwerpt met de focus op het verminderen van hun CO2-voetafdruk. Hun volgende vliegtuig, de G700, heeft motoren die minder paraffine verbruiken. Bovendien bestaat 30% van de brandstof van het vliegtuig uit biobrandstoffen. Dit is de eerste stap van de luchtvaartindustrie om groener te worden. De reeds geboekte vooruitgang bevestigt dat de trend naar ecologische verantwoordelijkheid is ingezet voor 2021. Tot slot is de vooruitgang die Honeywell heeft geboekt op het gebied van cockpit avionica net zo veelbelovend. De ontwikkelaar van vlieginstrumenten ontwikkelt nu systemen die ontworpen zijn om vliegen milieuvriendelijker te maken. Deze nieuwste instrumenten kunnen vluchtparameters zoals hoogte en snelheid optimaliseren om het brandstofverbruik te verminderen. De nieuwste avionica bevindt zich aan boord van de Falcon 6x

Falcon 6X
Photo credit: Dassault Aviation

9 – Een nieuwe klantenbasis: veranderende behoeften voor privéluchtvaart

De typologie van de aanvragen voor privéjetvluchten veranderde volledig tijdens de pandemie. De zakenluchtvaart zag een aanzienlijke daling van het aantal groeps- en VIP-vluchten. Vóór deze ongekende crisis waren de meeste privéjetvluchten groepsvluchten voor bedrijven. Of incidentele vluchten voor individuen. De belangrijkste reden voor deze vluchten was de flexibiliteit, het comfort en de snelheid die een privéjet bood. Nu is de vraag naar vluchten voor diplomatieke vluchten. Om naar landen te gaan met beperkte toegang tot de lucht, wenden reizigers zich tot de privéluchtvaart. De commerciële luchtvaart is gestopt met regelmatige vluchten naar deze landen. Deze klanten wenden zich dus tot de zakenluchtvaart, niet voor het vliegtuig in het bijzonder. Tot slot verzorgt de zakenluchtvaart ook medische vluchten binnen de luchtvaartsector. Met het coronavirus zijn deze vluchten een vast onderdeel geworden van de privéluchtvaart

transport médical
Photo credit: Pixabay

10 – De ontwikkeling van luchtvracht wint terrein op zeevracht

De prijzen van zeevracht zijn de afgelopen maanden verviervoudigd door een aanzienlijke toename van de vraag, volgens een artikel in L’Usine Nouvelle. Deze prijsstijging versnelt het aanbod van zeevervoerders niet, terwijl klanten, midden in een crisis, dringend op zoek zijn naar oplossingen. Dus zelfs als dat betekent dat ze meer moeten betalen, geven klanten die gebruik maken van vrachtvervoer de voorkeur aan luchtvervoer. Met luchtvracht kunnen goederen in één dag met vrachtvliegtuigen van de andere kant van de wereld worden vervoerd. Deze hausse in luchtvracht was vooral merkbaar op het hoogtepunt van de crisis. Vooral in maart 2020, toen de hele wereld schreeuwde om maskers en medische voorraden.

avion cargo
Photo credit: Pixabay
Onze luchtcharterexperts staan 24/7 tot uw dienst voor uw privévlucht op +33 (0) 1 44 09 91 82. Aarzel niet om onze online offerte te gebruiken om een prijsraming te krijgen voor uw privévlucht.